homescreen

Εσείς αυτό το κάνετε όταν βουρτσίζετε τα δόντια σας; Η κίνηση που ωφελεί την υγεία

Εσείς αυτό το κάνετε όταν βουρτσίζετε τα δόντια σας; Η κίνηση που ωφελεί την υγεία


ygeiamou.gr team

Την ώρα που βουρτσίζουμε τα δόντια μας παρατηρούμε όλα τα σημεία του μπάνιου μας. Τι θα λέγατε να κάνετε το χρόνο αυτό πιο εποικοδομητικό για την υγεία σας; Διαβάστε παρακάτω τον τρόπο

Σίγουρα το να κάνει κανείς δυο ή τρία πράγματα ταυτοχρόνως είναι ωφέλιμο για πολλούς λόγους, ένα εκ των οποίων είναι ότι κερδίζει πολύτιμο χρόνο. Τι θα λέγατε όμως αν σας έλεγε κάποιος ότι ακόμα όταν βουρτσίζετε τα δόντια σας υπάρχει κάτι ακόμη που μπορείτε να κάνετε και να ευεργετήσετε τον οργανισμό σας;

Το βούρτσισμα των δοντιών σας ενώ στέκεστε στο ένα πόδι, έχει πολλά οφέλη για την υγιή γήρανση όπως είναι καλύτερη ισορροπία,  πιο κοφτερό μυαλό και πιο δυνατά οστά.

Ο τρόπος απλός:

Κάθε φορά που βουρτσίζετε τα δόντια σας (ιδανικά δύο φορές την ημέρα για καλύτερη στοματική υγιεινή), μετατοπίστε το βάρος σας από τα δύο πόδια και στηριχθείτε μονάχα στο ένα σας πόδι. Αυτό ήταν όλο! Απλά διασφαλίστε ότι θα ακολουθήσετε την ίδια διαδικασία και για τα δύο πόδια σας. Πρακτικά λοιπόν, το πρωί κάντε την άσκηση στηριζόμενοι στο δεξί πόδι και το βράδυ στο αριστερό.

«Το σώμα μας τείνει να είναι δυνατότερο ή πιο αδύναμο από τη μία του πλευρά, ιδιαίτερα όσο μεγαλώνουμε» τόνισε Rosalind Frydberg, εκπαιδεύτρια ομαδικής γυμναστικής Life Time ARORA

Ισορροπία και σταθερότητα του ποδιού

«Πρέπει να προκαλέσουμε την ισορροπία μας για να τη βελτιώσουμε και στεκόμενοι στο ένα πόδι όσο βουρτσίζουμε τα δόντια μας είναι ένας καλός τρόπος να το καταφέρουμε»  τόνισε η Frydberg

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ισορροπία στο ένα πόδι βοηθά τους σταθεροποιητικούς μυς όπως οι προσαγωγείς και οι απαγωγείς. Επιπλέον όφελος αποκτά κανείς και από την τροποποίηση της άσκησης με γυμνό πόδι. «Με την ξυπόλητη εκδοχή της άσκησης ισορροπίας, βοηθάμε ακόμα και τους μικροσκοπικούς μυς του ποδιού ενώ ενδυναμώνουμε τους αστραγάλους μας»  πρόσθεσε η ίδια.

Πρόληψη πτώσεων 

Δυστυχώς, οι πτώσεις γίνονται ολοένα και συχνότερες όσο μεγαλώνει κανείς. Ειδικότερα, το 1/4 των Αμερικανών πέφτει κάθε χρόνο ενώ το 1/5  από αυτές τις πτώσεις καταλήγει σε σοβαρό τραυματισμό, όπως τα κατάγματα ή τα τραύματα στο κεφάλι, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων. Για αυτό κρίνεται σημαντικό να ισορροπεί κανείς καθώς έτσι μόνο αυξάνει τις πιθανότητες μείωσης των ενδεχόμενων πτώσεων.

Άσκηση για τον εγκέφαλο

Το να στέκεστε στο ένα πόδι βουρτσίζοντας τα δόντια απαιτεί συντονισμό και αυτό αντίστοιχα σημαίνει άσκηση για τον εγκέφαλο.  Μαθαίνοντας νέες κινήσεις συμβάλλεται στην προώθηση της νευρικής πλαστικότητας (την ικανότητα του εγκεφάλου να αλλάζει και να προσαρμόζεται ως απάντηση στη συμπεριφορά μας). Όπως τονίζουν οι ειδικοί του Πανεπιστημίου της Γιούτα, όσο περισσότερο προκαλεί κανείς τον εγκέφαλο του, τόσο πιο βελτιωμένα θα συνεχίσει να λειτουργεί.

Ενίσχυση οστών

Η προπόνηση ισορροπίας μπορεί να βελτιώσει την οστική υγεία. Αυτό σημαίνει πως οι μονόπλευρες ασκήσεις όπως η συγκεκριμένη μπορεί να συμβάλλει στην προστασία από προβλήματα που σχετίζονται με την ηλικία, όπως είναι η οστεοπενία και η οστεοπόρωση.

Βελτιωμένη στάση σώματος

Όσο περισσότερο εξασκείται κανείς στη θέση με το ένα πόδι λυγισμένο, τόσο πιο σταθερό κρατά το κορμί του, χωρίς να γέρνει. Στην πραγματικότητα, η άσκηση βοηθά στη διατήρηση μιας υγιούς στάσης σώματος, ενισχύοντας παράλληλα τη λειτουργία των οστών και μυών, σύμφωνα με το Ιατρικό Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας.

Τροποποιήσεις

Αν αντιμετωπίζετε δυσκολίες κατά την άσκηση, δεν υπάρχει λόγος άγχους. Απαιτείται χρόνος και εξάσκηση για να οικοδομήσετε ισορροπία στο ένα πόδι. Για να αποφύγετε όμως να σκοντάψετε κατά λάθος (ή να πνιγείτε από την οδοντόκρεμα) δοκιμάστε τις παρακάτω συμβουλές του Frydberg:

  • Ξεκινήστε με το ένα πόδι κάτω και το άλλο στη μύτη των δακτύλων. Όσο οικοδομείτε την ισορροπία σας, σηκώστε το πόδι εντελώς από το πάτωμα.
  • Χρησιμοποιείστε το νεροχύτη με το ένα χέρι. Θα σας προσφέρει επιπλέον στήριξη
  • Εξασκηθείτε σε μικρότερα χρονικά διαστήματα.
  • Κοιτάξτε ευθεία μπροστά. Το να κοιτάζετε κάτω μπορεί να διαταράξει την ισορροπία σας.
  • Κρατείτε χαλαρό το γόνατο στο όρθιο πόδι. Δεν θέλετε να «κλειδώσει η άρθρωση».

 

Διαβάστε ακόμη:

Η εναλλακτική μορφή άσκησης που θωρακίζει τα οστά και βελτιώνει ισορροπία και κινητικότητα

Οι τέσσερις καλύτερες ασκήσεις που βελτιώνουν την ισορροπία

Νόσος Πάρκινσον: Το σπορ που βελτιώνει την ισορροπία και την κινητικότητα



Απόρρητο Απόρρητο