homescreen

Περπάτημα: Πότε είναι αποτελεσματικό αγχολυτικό και πότε μας στρεσάρει

Περπάτημα: Πότε είναι αποτελεσματικό αγχολυτικό και πότε μας στρεσάρει

Photo: Shutterstock


Νίκη Ψάλτη

Το περπάτημα είναι ιδανική επιλογή για την ενίσχυση της φυσικής κατάστασης και την διαχείριση του στρες. Το πού θα περπατήσουμε ωστόσο όταν είμαστε στην πόλη φαίνεται ότι κάνει τη διαφορά. Δείτε τι έδειξε νέα μελέτη

Ε ναι, έχει διαφορά δεν συμφωνείτε; Είναι το ίδιο να περπατάτε στο Ζάππειο ή στο ΟΑΚΑ ή στο άλσος Παγκρατίου και το ίδιο να περπατάτε με ζωηρό βηματισμό στην Κηφισίας ή την Πατησίων τρέχοντας να προλάβετε το τρόλεϊ; Αναμφίβολα δεν είναι το ίδιο και αυτό ακριβώς παρατήρησαν και οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Virginia Commonwealth.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο περίπατος σε ένα ήσυχο αστικό τοπίο με σκιά και πράσινο μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τη διάθεση και να μειώσει το στρες. Αντίθετα, το περπάτημα σε ένα πιο θορυβώδες περιβάλλον, χωρίς τα παραπάνω χαρακτηριστικά, μας εκθέτει σε περισσότερη ζέστη και θόρυβο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την διάθεση, τα επίπεδα του στρες αλλά και την υγεία μας.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Cities & Health, βάζει ακόμη ένα λιθαράκι στο διάλογο που υποστηρίζει ότι το περιβάλλον είναι σημαντικό όσον αφορά τη βελτίωση της ψυχικής υγείας και τα αστικά περιβάλλοντα θα πρέπει να πρασινίσουν αρκετά προκειμένου να καταστούν πιο ελκυστικά και να λειτουργούν ως αγχολυτικά μέσα όταν περπατάμε σε αυτά.

Οι κλιματικοί παράγοντες όπως η υψηλή θερμοκρασία, η ατμοσφαιρική ρύπανση και η ηχορύπανση, καθώς και οι μεταβολές τους επιδρούν στην ψυχική υγεία και πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν στον σχεδιασμό των αστικών τοπίων υποστηρίζουν οι ερευνητές.

Διαβάστε ακόμη:

Έρευνα: Με 10 λεπτά περπάτημα τη μέρα ένας 85χρονος μπορεί να παρατείνει τη ζωή του

Τι κάνετε μετά το γεύμα; Τρεις καλοί λόγοι να πάτε για περπάτημα

Ανάποδο περπάτημα και τρέξιμο: Τι κερδίζουν όσοι το τολμούν



Απόρρητο Απόρρητο