Κάποιες φορές συμβαίνει όταν οι ασφαλισμένοι κάνουν χρήση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου τους να μη βρίσκουν την ανταπόκριση που ανέμεναν από την ασφαλιστική τους εταιρεία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται αίσθηση δυσπιστίας προς την εταιρία και να δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις.

Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα; Η αλήθεια είναι ότι συχνά οι ασφαλισμένοι θεωρούν πως ό,τι και να συμβεί θα το πληρώσει η ασφαλιστική εταιρεία, οπότε είναι αρκετά αμελείς αφήνοντας το βάρος της ευθύνης σε ό,τι και να συμβεί στην εταιρία και το συμβόλαιο. Τα πράγματα όμως δεν είναι έτσι. Στην ασφαλιστική αγορά υπάρχει ένας όρος που καλό είναι να γνωρίζουμε όλοι, πρόκειται για τον «ενσυνείδητο ανασφάλιστο». Τι σημαίνει αυτός ο όρος; Πρακτικά σημαίνει ότι «ο κάθε πολίτης ασχέτως εάν έχει ασφαλιστικό συμβόλαιο θα πρέπει να φροντίζει την περιουσία του ή την υγεία του σαν να μην ήταν ασφαλισμένος».

Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει πως ο καθένας από εμάς οφείλει να δείχνει την απαιτούμενη προσοχή στην υγεία και την περιουσία του. Για παράδειγμα, σκεφτείτε ότι ασφαλίζετε το σπίτι σας. Εάν όμως έχετε  καλύψει (κλείσει με τάπες) τα σιφόνια, τότε  σε περίπτωση που γίνει μια διαρροή, το νερό δε μπορεί να αποχετευτεί. Γίνεται λοιπόν η ζημιά και έρχεται ο πραγματογνώμονας ο οποίος διαπιστώνει ότι έχετε κάνει κάτι το οποίο είχε ως συνεπακόλουθο την ζημιά. Σας αποδίδει λοιπόν την ευθύνη, οπότε δε θα σας αποζημιώσει ή θα σας αποζημιώσει μερικώς.

Επομένως πρέπει να γίνει κατανοητό ότι όταν ασφαλίζεστε, οφείλετε να τηρείτε μέτρα προστασίας, ώστε να προλαμβάνετε τις ζημιές. Πρέπει ο καθένας να φροντίζει τα ζητήματα αποτροπής του κινδύνου από την περιουσία του. Ο σωστός ασφαλισμένος μεριμνά να αποτρέπονται οι ζημιές ή να μην λαμβάνουν έκταση από δική του αμέλεια.

Ενα άλλο παράδειγμα εντοπίζεται στην ασφάλιση Υγείας. Προτού συναφθεί το ασφαλιστήριο οφείλει ο καθένας να έχει ένα ξεκάθαρο ιατρικό ιστορικό και να έχει υποβληθεί σε ιατρικές εξετάσεις τις οποίες θα δώσει στην εταιρεία. Εάν μετά την υπογραφή του συμβολαίου παρουσιαστεί ένα πρόβλημα υγείας και ο ασφαλισμένος αποκαλύψει κάτι που δεν το είχε πει στην ασφαλιστική κατά την εκκίνηση του συμβολαίου, τότε η εταιρεία εντοπίζει κενό που γεννά δυσάρεστες εκπλήξεις στην συνέχεια για τον ασφαλισμένο.

Θα πρέπει να υπάρχει υπευθυνότητα ώστε να μην δημιουργούνται εκπλήξεις που στη συνέχεια αποτελούν σημεία τριβής ή δυσαρέσκειας με τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Συνοψίζοντας το παν σε κάθε ασφάλιση είναι ο πολίτης που την πραγματοποιεί να κινείται με ειλικρίνεια, να αποκαλύπτει κάθε θέμα του ιατρικού του ιστορικού και να φροντίζει όταν πρόκειται για περιουσία να διασφαλίζει την προστασία της σαν να ήταν ανασφάλιστος και όχι να συμπεριφέρεται αδιάφορα καλυμμένος πίσω από την ύπαρξη του συμβολαίου. Αυτό είναι το κομβικό σημείο που καλεί τον καθένα να είναι συνεπής απέναντι στον εαυτό του, την υγεία του, την διαφύλαξη της περιουσίας του, αλλά και τον ασφαλιστή του.

Διαβάστε επίσης:

Ασφαλιστήρια: Πώς καλύπτουν τα απογευματινά χειρουργεία – Ενημερωθείτε

Παιδικό πρόγραμμα ασφάλισης: Το καλύτερο δώρο που μπορείτε να κάνετε στο παιδί σας

Νοσηλεία – Αποζημίωση: Τι προβλέπεται για τις ημερήσιες θεραπείες