Μια πρωτότυπη ιδέα δημοσιοποίησε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, στο πλαίσιο της προσπάθειας βελτίωσης της ψυχικής υγείας των εργαζομένων: Την καθιέρωση μαθημάτων γιόγκα στο χώρο εργασίας. Ο Οργανισμός ανέδειξε τη σημασία της σωματικής άσκησης, υποστηρίζοντας ότι θα πρέπει να είναι διαθέσιμες στο χώρο εργασίας δραστηριότητες όπως η γυμναστική, το περπάτημα και η γιόγκα.

Ο ΠΟΥ μεταθέτει, μάλιστα, την ευθύνη στους επικεφαλής, προτείνοντας να υποβάλλονται σε σχετική εκπαίδευση, ώστε να είναι σε θέση να εντοπίζουν τους υπαλλήλους που αντιμετωπίζουν ψυχικές δυσκολίες και να τους καλλιεργούν δεξιότητες διαχείρισης άγχους. Η εισήγηση προσθέτει πως η εργοδοσία θα πρέπει να διασφαλίζει ότι κανένας εργαζόμενος δεν κινδυνεύει από εξάντληση, λόγω υπερβολικού φόρτου εργασίας.

Οι συντάκτες υπογραμμίζουν: «Ο υψηλός φόρτος εργασίας αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης συμπτωμάτων διάφορων παθήσεων ψυχικής υγείας». Στο έγγραφο που δημοσιεύθηκε επισημαίνονται κι άλλοι παράγοντες που πυροδοτούν κινδύνους για την ψυχική υγεία των εργαζομένων, όπως ο εκφοβισμός και η ψυχολογική βία, γνωστή και ως «mobbing».

Σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Εργασίας, οι ειδικοί του ΠΟΥ ευελπιστούν οι συστάσεις αυτές να συμβάλλουν στη μείωση των ψυχικών ασθενειών στους χώρους εργασίας.

Οι αριθμοί είναι ενδεικτικοί: Περίπου το 5% του παγκόσμιου πληθυσμού πάσχει από κατάθλιψη, ενώ αναμένεται αύξηση του ποσοστού κατά 25% λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΟΥ, περίπου 1 στους 7 ενήλικες (15%) παραγωγικής ηλικίας πάσχει από κάποια ψυχική διαταραχή.

Οι ειδικοί ισχυρίζονται ότι λύσεις όπως η γιόγκα θα μπορούσαν, επιπλέον, να βελτιώσουν την παραγωγικότητα. Εκτιμάται ότι 12 δισεκατομμύρια εργάσιμες ημέρες και 1 τρισεκατομμύριο αγγλικές λίρες χάνονται κάθε χρόνο παγκοσμίως λόγω κατάθλιψης και άγχους των εργαζομένων.

«Η εργασία ενδέχεται να έχει επιζήμιες επιπτώσεις στην ψυχική υγεία και την παραγωγικότητα. Οι νέες κατευθυντήριες μπορούν να βοηθήσουν στην υποστήριξη της ψυχικής υγείας των εργαζομένων», δήλωσε ο δρ. Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεγέσους, γενικός διευθυντής του ΠΟΥ.

Ο Γκάι Ράιντερ, γενικός διευθυντής του ΔΟΕ, πρόσθεσε: «Οι άνθρωποι περνούν μεγάλο μέρος της ζωής τους στην εργασία, επομένως ένα υγιές εργασιακό περιβάλλον είναι κρίσιμο. Πρέπει να επενδύσουμε στην οικοδόμηση μιας κουλτούρας πρόληψης, να αναδιαμορφώσουμε το εργασιακό περιβάλλον και να διασφαλίσουμε ότι οι εργαζόμενοι νιώθουν προστατευμένοι».

Διαβάστε ακόμη:

Εργασία σε βάρδιες: Ποιοι έχουν 16% πιθανότητα διαβήτη και εγκεφαλικού επεισοδίου

ΠΟΥ: «Καμπανάκι» για την τηλεργασία – Απειλεί τη σωματική και ψυχική υγεία των εργαζομένων

Επτά αποτελεσματικά κόλπα που «σβήνουν» το στρες