Διπλό φαίνεται πως είναι το όφελος από τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, τόσο στον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής όσο και στην ανθρώπινη υγεία.

Ειδικότερα, μια ομάδα ερευνητών από την Ιατρική Σχολή Keck του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας τεκμηριώνει τη συμβολή των ηλεκτρικών οχημάτων στη μείωσση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και στην υγεία σε δεύτερο χρόνο.

Σε αυτή την πρώτη μελέτη που χρησιμοποιεί δεδομένα από τον πραγματικό κόσμο, οι ερευνητές ανέλυσαν ένα «φυσικό πείραμα» που συνέβη στην Καλιφόρνια, καθώς οι κάτοικοι της πολιτείας μεταπήδησαν γρήγορα στη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή ελαφρά οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Τα αποτελέσματά τους δημοσιεύθηκαν στο Science of the Total Environment.

Η επιστημονική ομάδα συνέκρινε τα δεδομένα σχετικά με τη συνολική ταξινόμηση των οχημάτων μηδενικών εκπομπών, τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και τις επισκέψεις στα επείγοντα περιστατικά, που σχετίζονται με το άσθμα, σε ολόκληρη την πολιτεία τη χρονική περίοδο μεταξύ 2013 και 2019.

Παρατηρήθηκε ότι όσο αυξανόταν η υιοθέτηση των οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων σε έναν συγκεκριμένο ταχυδρομικό κώδικα, τα τοπικά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και οι επισκέψεις στα επείγοντα περιστατικά μειώθηκαν.

Ειδικότερα, όσον αφορά τον τόπο κατοικίας (ταχυδρομικός κώδικας) για κάθε επιπλέον 20 ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ή υβριδικά αυτοκίνητα ή οχήματα με την τεχνολογία κυψελών καύσιμου υδρογόνου ανά 1.000 άτομα, σημειώθηκε μείωση κατά 3,2% του ποσοστού των επισκέψεων στα επείγοντα που σχετίζονται με το άσθμα και παράλληλα μια μικρή μείωση των επιπέδων NO2.

Τέλος, συμπεριέλαβαν στη μελέτη τους και το ποσοστό των ενηλίκων σε κάθε ταχυδρομικό κώδικα που κατείχαν ανώτερη εκπαίδευση. Τα επίπεδα εκπαιδευτικού επιπέδου χρησιμοποιούνται συχνά ως δείκτης της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης μιας συνοικίας.

Κατά μέσο όρο και σε όλους τους ταχυδρομικούς κώδικες της πολιτείας τα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων αυξήθηκαν από 1,4 σε 14,6 ανά 1.000 άτομα μεταξύ 2013 και 2019. Η η υιοθέτησή τους όμως ως μεταφορικά μέσα ήταν πιο γρήγορη σε περιοχές με υψηλότερο εισόδημα και εκπαίδευση.

Για παράδειγμα, σε μια περιοχή που το 17% κατείχε πτυχίο ανώτερης εκπαίδευσης, παρατηρήθηκε κατά μέσο όρο ετήσια αύξηση 0,70 των οχημάτων ανά 1.000 άτομα σε σύγκριση με ετήσια αύξηση 3,6 ανά 1.000 άτομα για έναν ταχυδρομικό κώδικα, που το 47% του πληθυσμού κατείχε ένα ανώτερο πτυχίο.

Προηγούμενες έρευνες συμπεραίνουν ότι το βιοτικό επίπεδο σχετίζεται με την ατμοσφαιρική ρύπανση, καθώς οι υποβαθμισμένες κοινότητες τείνουν να αντιμετωπίζουν μεγαλύτερη επιβάρυνση και συναφή αναπνευστικά προβλήματα από ό,τι οι πιο εύπορες περιοχές. Επομένως, τα πιο φιλικά στο περιβάλλον οχήματα σε αυτές τις γειτονιές, θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν τις αρνητικές συνέπειες της μόλυνσης του αέρα.

Τα συμπεράσματα αυτά είναι ελπιδοφόρα σύμφωνα με τη δρ. Erika Garcia, επίκουρη καθηγήτρια επιστημών πληθυσμιακής και δημόσιας υγείας στην Ιατρική Σχολή Keck και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης. Πρόκειται όμως για το ένα μέρος της λύσης του προβλήματος. Το άλλο κομμάτι σχετίζεται με τη στροφή σε προς τις δημόσιες μεταφορές αλλά και την υιοθέτηση ενός πιο «πράσινου» τρόπου ζωής, περπατώντας περισσότερο ή χρησιμοποιώντας ένα ποδήλατο για τις μετακινήσεις μας.

Διαβάστε επίσης

Αυτή είναι η κίνηση κλειδί για το καλό της υγείας μας και του πλανήτη

Πόσα δέντρα βρίσκονται κοντά στο σπίτι σας και τι σημαίνει αυτό για την υγεία σας