homescreen

Αποτελεσματικό αντίδοτο στην κατάθλιψη χωρίς παρενέργειες

Αποτελεσματικό αντίδοτο στην κατάθλιψη χωρίς παρενέργειες


Νίκη Ψάλτη

Αντί για αντικαταθλιπτικά δεν αποκλείεται στο κοντινό μέλλον να μας αρκούν τα... βαράκια, τα αθλητικά παπούτσια ακόμη και το στρώμα της γιόγκα. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η αντικαταθλιπτική δράση της άσκησης δεν είναι αμελητέα

Τη θέση των αντικαταθλιπτικών ενδεχομένως σύντομα πάρουν οι αλτήρες και τα λοιπά αξεσουάρ γυμναστικής, ενώ σε περίοπτη θέση μάλλον θα βρίσκεται το γνωστό yoga mat, δηλαδή το στρωματάκι της γιόγκα.

Οι ερευνητές του Πανεπιστήμιου Χάρβαρντ υποστηρίζουν ότι οι ασκήσεις με βάρη έχουν ευεργετική δράση σε ανθρώπους με ήπια κατάθλιψη.

Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η άσκηση συσχετίζεται με την καταπολέμηση της κατάθλιψης. Σε παρόμοια συμπεράσματα έχουν καταλήξει οι ειδικοί και όσον αφορά τη γιόγκα, αλλά και την καρδιοαναπνευστική προπόνηση όπως το τρέξιμο.

Επομένως η άσκηση συνολικά, φαίνεται ότι έχει ευεργετική δράση στη διάθεσή μας και λειτουργεί σαν ένα αποτελεσματικό αντίδοτο στην θλίψη.

Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό; Η εξήγηση που δίνουν οι ειδικοί είναι ότι κατά τη διάρκεια της άσκησης αυξάνονται τα επίπεδα των ενδορφινών που θεωρούνται οι ορμόνες της ευχαρίστησης. Επίσης συχνά προστίθεται και ένας ακόμη παράγοντας, αυτός της κοινωνικοποίησης, όταν κάποιος αθλείται με παρέα.

Ακόμη λάβετε υπόψη ότι μισή ώρα τρέξιμο, μια ώρα ζωηρού βάδην ή μια ώρα χορού μπορούν να σας βοηθήσουν να εκτονώσετε την ένταση που νιώθετε και να αποφύγετε τις προστριβές. Μάλιστα  ορισμένα αθλήματα όπως η πυγμαχία και το kick boxing μιμούνται τις αυθόρμητες κινήσεις του σώματος όταν εκτονώνεται και θεωρούνται το νο1 της εκτόνωσης. Για κάποιους άλλους ο στόχος επιτυγχάνεται με τις ασιατικές πολεμικές τέχνες που προσφέρουν παράλληλα και ισορροπία.

Συμπέρασμα; Βάλτε την άθληση στην καθημερινότητά σας και δείτε τη διαφορά όχι μόνο στο σώμα, αλλά και τη διάθεσή σας.



Απόρρητο Απόρρητο