homescreen

Στρες: Το καλύτερο αγχολυτικό κρύβεται στο οικογενειακό τραπέζι

Στρες: Το καλύτερο αγχολυτικό κρύβεται στο οικογενειακό τραπέζι


Μάριος Οικονόμου

Πριν «ξινίσετε» για το επόμενο οικογενειακό τραπέζι, διαβάστε τα οφέλη που έχει για την υγεία σας σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη από την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία

Τα οικογενειακά τραπέζια για κάποιους ισούνται με βασανιστική εμπειρία. Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία ωστόσο θα τους συνέστηνε να αναθεωρήσουν καθώς, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της, πάνω από εννέα στις δέκα οικογένειες (91%) που τρώνε μαζί θα πετύχουν μείωση στα επίπεδα άγχους.

«Όταν γευματίζουμε με παρέα καταφέρνουμε να μειώσουμε το άγχος, να ενισχύσουμε την αυτοεκτίμησή μας και να βελτιώσουμε τις κοινωνικές μας σχέσεις» ανέφερε η Δρ Erin Michos τονίζοντας πως τα παιδιά θα επωφεληθούν σημαντικότερα από τα γεύματα αυτά. Η Δρ Michos, εθελόντρια της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας και αναπληρώτρια διευθύντρια Προληπτικής Καρδιολογίας στο Johns Hopkins της Βαλτιμόρης εξήγησε ακόμη πως το χρόνιο στρες αυξάνει επιπλέον τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου και έτσι κρίνεται αναγκαία η έγκαιρη διαχείριση και μείωσή του.

Η μελέτη συγκέντρωσε στοιχεία από 1.000 περίπου ενήλικες Αμερικανούς, τα οποία έδειξαν επιπλέον ότι:

  • το 84% ευχόταν να γευματίζει με την οικογένειά του συχνότερα
  • το 67% περίπου στον συμμετεχόντων ανέφερε πως τα γεύματα με παρέα τους υπενθυμίζουν τη σημασία της σύνδεσης με άλλους ανθρώπους
  • στο 54% τα γεύματα με παρέα λειτουργούν ως υπενθύμιση πως πρέπει να κατεβάσουν ρυθμούς και να κάνουν ένα διάλειμμα
  • περί το 59% δήλωσε ότι όταν γευματίζει με άλλους επιλέγει πιο υγιεινά τρόφιμα, μολονότι δυσκολεύεται να συντονίσει το πρόγραμμά του με της οικογένειας ή των φίλων.

«Γνωρίζουμε ότι το να μαζευτεί η οικογένεια ή η παρέα για φαγητό δεν είναι όσο εύκολο ακούγεται. Όπως και με άλλες συνήθειες που προάγουν την υγεία, δώστε στον εαυτό σας την ευκαιρία να ξεκινήσει με μικρά βήματα. Θέστε ως στόχο να συγκεντρώνετε φίλους, συγγενείς ή συναδέλφους για να γευματίσετε μαζί έστω μία φορά κάθε εβδομάδα. Αν δεν μπορείτε να βρεθείτε, σκεφτείτε πώς θα μπορούσατε να γευματίσετε μαζί έστω μέσω τηλεφώνου ή υπολογιστή» ανέφερε η Δρ Michos.

Ενώ τα γεύματα με παρέα παρουσιάζουν «αγχολυτικές» ιδιότητες, περίπου το 65% των ενηλίκων ανέφερε ότι είναι μικρό έστω άγχος, με το 27% να δηλώνει εξαιρετικά ή πολύ αγχωμένο. Περίπου το 69% όσων εργάζονται σε πλήρη ή μερική απασχόληση δήλωσαν ότι θα αισθάνονταν λιγότερο αγχωμένοι στη δουλειά αν μπορούσαν να κάνουν διάλειμμα και να μοιραστούν ένα γεύμα με έναν συνάδελφο.

Διαβάστε επίσης:

Σύνδρομο Χρόνιας Κόπωσης: Ο ρόλος της διατροφής στην αντιμετώπισή του

Δεν φαντάζεστε ποιο σημείο του κεφαλιού σας μαρτυρά την αδυναμία σας στο πρόχειρο φαγητό

Αυτή είναι η πιο επικίνδυνη ηλικία για να παχύνουμε



Απόρρητο Απόρρητο