homescreen

Τριγλυκερίδια: Όλες οι κινήσεις ματ για να τα ρίξετε χαμηλά με φυσικό τρόπο

Τριγλυκερίδια: Όλες οι κινήσεις ματ για να τα ρίξετε χαμηλά με φυσικό τρόπο


ygeiamou.gr team

Αποτελούν από τα πιο επικίνδυνα λιπίδια η συσσώρευση των οποίων στις αρτηρίες αυξάνει τον κίνδυνο αθηρωμάτωσης. Δείτε με ποιους τρόπους μπορείτε να απαλλαγείτε φυσικά από τα τριγλυκερίδια

Γνωρίζετε πώς να διαχειρίζεστε τα επίπεδα τριγλυκεριδίων στο αίμα σας;

Τα τριγλυκερίδια, ένας τύπος λιπιδίων που βρίσκονται στο αίμα, μπορεί να είναι επικίνδυνα για την υγεία σας σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύθηκε στο Cleveland Clinic Heart Advisor. Σύμφωνα με τους ειδικούς, όπως και με την κακή χοληστερόλη LDL, τα υψηλά επίπεδα τριγλυκεριδίων μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου, ακόμα και όταν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης LDL είναι ρυθμισμένα.

Είναι δυνατόν να μειωθούν τα τριγλυκερίδια με φυσικό τρόπο

Όπως η χοληστερόλη, έτσι και τα τριγλυκερίδια προέρχονται από τις τροφές, ενώ παράγονται και στο ήπαρ. Όταν τα επίπεδα είναι φυσιολογικά, τα τριγλυκερίδια τροφοδοτούν τον οργανισμό με ενέργεια. Το πρόβλημα προκύπτει όταν τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων είναι υψηλά, οπότε η περίσσεια αποθηκεύεται στον οργανισμό ως επικίνδυνο λίπος. Αυτός είναι ο λόγος που πολλοί υπέρβαροι άνθρωποι ή εκείνοι που έχουν διαβήτη τύπου 2 έχουν υπερτριγλυκεριδαιμία.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η χαμηλή σε υδατάνθρακες διατροφή και η αυξημένη άσκηση είναι συχνά αποτελεσματικός συνδυασμός στη μείωση των επιπέδων των τριγλυκεριδίων.

Οι υδατάνθρακες και τα τριγλυκερίδια 

Οι ειδικοί συνιστούν να αποφεύγουμε τα ραφιναρισμένα δημητριακά, το άσπρο αλεύρι και ρύζι και τα πολλά αμυλούχα λαχανικά όπως οι πατάτες.

Επίσης είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μειωθεί η κατανάλωση ζάχαρης και τροφίμων με σιρόπι καλαμποκιού υψηλής περιεκτικότητας σε φρουκτόζη.

Από την άλλη μεριά συνιστάται να προτιμάμε τροφές με καλούς υδατάνθρακες και πολλές φυτικές ίνες όπως όσπρια, βρώμη, φρούτα (μήλα, αχλάδια), χόρτα, δημητριακά ολικής άλεσης και καστανό ρύζι.

Αποφυγή του αλκοόλ

Ιδιαίτερα σημαντικό όμως κρίνεται να περιοριστεί και το αλκοόλ αφού τα υψηλά επίπεδα τριγλυκεριδίων μπορεί να προκληθούν και από την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. Έτσι, εάν τα επίπεδα είναι υψηλότερα από το κανονικό, ίσως είναι καλή ιδέα να αποφεύγουμε το αλκοόλ.

Ενδεικτικά όπως τονίζουν οι ειδικοί, αν χάσει κανείς 5% έως 10% του σωματικού τους βάρους, τα τριγλυκερίδια μπορεί να μειωθούν έως και 20%.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι οι τιμές των τριγλυκεριδίων δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 150mg/dl, ενώ υψηλότερες τιμές είναι ανησυχητικές για την καρδιαγγειακή υγεία.

Όταν τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων είναι υψηλά και υπάρχει υψηλή ποσότητα LDL κακής χοληστερόλης ή χαμηλή HDL, τότε αυξάνεται η πιθανότητα αθηρωμάτωσης, δηλαδή συσσώρευσης λιπιδίων στα τοιχώματα των αρτηριών γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Εκτός από τη διατροφή και τη συχνή παρακολούθηση από το θεράποντα γιατρό, ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται και στην άσκηση, μιας και η τακτική γυμναστική μπορεί να διαδραματίσει τεράστιο ρόλο στη διαχείριση των επιπέδων των τριγλυκεριδίων.

Διαβάστε επίσης:

Αυξημένα τριγλυκερίδια: Για ποιο σοβαρό σύνδρομο αποτελούν σήμα κινδύνου

Τριγλυκερίδια: Πέντε τρόποι να τα ρίξουμε χαμηλά

Τα πασίγνωστα ποτά που αυξάνουν κατά 53% τα τριγλυκερίδια και απειλούν την καρδιά

 



Απόρρητο Απόρρητο