homescreen

Αυτές είναι οι καλύτερες ασκήσεις για δυνατούς πνεύμονες

Αυτές είναι οι καλύτερες ασκήσεις για δυνατούς πνεύμονες


Μαρία Κοτοπούλη

Τα τελευταία δύο χρόνια που συμβιώνουμε με τον κορωνοϊό, δεν αρκεί μόνο ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα για να τον αντιμετωπίσουμε, αλλά και η θωράκιση ενός πολύτιμου οργάνου το οποίο βάλλεται πρώτο. Ο λόγος για τους πνεύμονες. Ακολουθήστε τις συμβουλές μας και νιώστε την αναπνοή σας να αλλάζει

Οι πνεύμονες αποτελούν ένα από τα πιο βασικά όργανα του σώματός μας, μέσω του οποίου, αν το καλοσκεφτείτε, υπάρχουμε. Η αναπνοή άλλωστε είναι μια διαδικασία τόσο απλή και τόσο ζωτική που δε χρειάζεται συνήθως να ελέγξουμε, μιας και συμβαίνει φυσικά από μόνη της. Εάν όμως επιλέξουμε να την ελέγξουμε και να τη… μετρήσουμε, τα οφέλη είναι πολλαπλά.

Εάν σας φαίνεται δύσκολη μια τέτοια διαδικασία, υπάρχουν και πιο συμβατικά μέσα, με τα οποία μπορούν να ενισχύσετε περαιτέρω τη λειτουργία των πνευμόνων.

Οποιαδήποτε μορφή ενεργητικής άσκησης που αυξάνει τον ρυθμό της αναπνοής στην ουσία αποτελεί εξάσκηση για τους πνεύμονες. Αυτό περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως:

  • το ζωηρό περπάτημα
  • το τρέξιμο
  • το κολύμπι
  • κάθε δραστηριότητα που αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό και τον ρυθμό της αναπνοής

Όταν διατηρήσουμε υγιείς τους πνεύμονές μας, ενισχύουμε μια από τις καλύτερες άμυνες του οργανισμού μας και κατά του κορωνοϊού.

Από την άλλη, μια πρακτική που ακολουθούν όσοι ασχολούνται με τη γιόγκα και το διαλογισμό, μπορεί επίσης να προσδώσει θεαματικά αποτελέσματα στη λειτουργία της αναπνοής. Η συνειδητή αναπνοή, όταν δηλαδή εστιάζουμε όλη την προσοχή στην αίσθησής της, μπορεί να αποβάλλει το άγχος και να βάλει σε μια τάξη τις σκέψεις του μυαλού. Εκτός όμως από τη θετική της επίδραση στη γαλήνη του παρασυμπαθητικού νευρικού συστήματος όμως, μπορεί να ενδυναμώσει και τους πνεύμονες.

Η πλήρης διαφραγματική ρινική αναπνοή περιλαμβάνει τα εξής βήματα:

Αρχικά, καθίστε αναπαυτικά, διατηρώντας ίσια την πλάτη σας. Ακουμπήστε τη γλώσσα σας στον ουρανίσκο και σιγά σιγά κλείστε τα μάτια. Τοποθετήστε το ένα χέρι στο στήθος και το άλλο στην κοιλιά. Αναπνέετε ελεύθερα για μερικά λεπτά και έπειτα ξεκινήστε να αναπνέετε, γεμίζοντας αέρα αρχικά το στήθος και τα πλευρά σας, τα οποία διατείνονται. Έπειτα νιώστε την κοιλιά σας να γεμίζει αέρα και να επεκτείνεται προς το χέρι σας.

Ακολουθήστε αυτή τη ρουτίνα αναπνοής για περίπου δέκα αναπνοές.

Οι ασκήσεις αναπνοής «βαθαίνουν» κάθε αναπνοή, βελτιώνοντας την ανταλλαγή οξυγόνου και διοξειδίου του άνθρακα στους πνεύμονες. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της αποτελεσματικής  πνευμονικής λειτουργίας.

Διαβάστε επίσης:

Επτά τρόφιμα για δυνατά πνευμόνια και καλύτερη αναπνοή

Τρία προβλήματα που επηρεάζουν την αναπνοή – Η επέμβαση που τα διορθώνει

 



Απόρρητο Απόρρητο