homescreen

Τρέξιμο: Το απόλυτο αξεσουάρ για καλύτερες επιδόσεις

Τρέξιμο: Το απόλυτο αξεσουάρ για καλύτερες επιδόσεις


Μάριος Οικονόμου

Φορέσατε αθλητικά, δέσατε κορδόνια, ετοιμαστήκατε για το καθιερωμένο σας τρέξιμο αλλά «κάτι» στη διάθεσή σας στέκεται εμπόδιο στο να βγείτε έξω και να ξεκινήσετε; Διαβάστε ποιο είναι το αξεσουάρ που δεν πρέπει να λείπει από τον αθλητικό σας εξοπλισμό επειδή βελτιώνει τη διάθεση και κάνει την αερόβια δραστηριότητα πιο ευχάριστη από ποτέ

Πώς σχετίζονται το μαχητικό τραγούδι ”Eye of the Tiger” ή η επιτυχία ”Power” του Αμερικανού τραγουδιστή Kanye West’s με τη διάθεσή μας να τρέξουμε στο πλαίσιο της αθλητικής μας ρουτίνας; Σύμφωνα με Βρετανούς ερευνητές που προσθέτουν τα ακουστικά μουσικής στα απαραίτητα αξεσουάρ για την αερόβια προπόνηση, τα αγαπημένα μας τραγούδια μπορούν να ανακουφίσουν από την πνευματική κόπωση που συχνά μας αποθαρρύνει από το να φορέσουμε τα αθλητικά μας και να επιδοθούμε στη σωματική δραστηριότητα που, σύμφωνα με έρευνες, μπορεί να μειώσει έως και κατά 27% τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία.

«Η πνευματική κόπωση μπορεί να επέλθει στον καθένα και συχνά ανάγεται σε εμπόδιο για πλήθος δραστηριοτήτων, μεταξύ των οποίων και η άσκηση», σχολίασε ο επικεφαλής ερευνητής Shaun Phillips από τη Σχολή Αθλητικής Αγωγής και Παιδείας Moray House του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου για τη μελέτη που ανέδειξε την ευεργετική επίδραση της μουσικής μέσα από δύο διακριτά πειράματα σε 18 λάτρεις του υγιεινού τρόπου ζωής, με κοινή ωστόσο αφετηρία τη διεξαγωγή ενός 30λεπτου τεστ γνωστικών ικανοτήτων σε υπολογιστή ώστε να επιτευχθεί τεχνητά η πνευματική εξάντληση.

Η πρώτη δοκιμή εξέτασε τις επιπτώσεις της ακρόασης μουσικής δικής τους επιλογής κατά την αερόβια προπόνηση με εναλλαγές από υψηλής έντασης τρέξιμο σε χαμηλής έντασης τζόγκινγκ στους εννέα μόνο συμμετέχοντες, ζητώντας τους να βαθμολογήσουν τον ρυθμό, το είδος, τη μελωδία, την ένταση και τον ήχο των τραγουδιών.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ακρόαση μουσικής βελτίωσε την ικανότητά τους στο πλαίσιο της παραπάνω διαλειμματικής προπόνησης, φτάνοντας τα επίπεδα των επιδόσεων τρεξίματος χωρίς πνευματική κόπωση.

Το δεύτερο πείραμα στους υπόλοιπους αθλούμενους, μια δοκιμή μέτρησης του χρόνου που χρειάστηκαν για να διανύσουν 4,8 περίπου χλμ. έδειξε συμφωνία με το πρώτο, σημειώνοντας καλύτερα αποτελέσματα για όσους άκουγαν μουσική.

«Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι η ακρόαση της αγαπημένης μας μουσικής μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη στρατηγική για τους λάτρεις του τρεξίματος που, ωστόσο, δυσκολεύονται να διατηρήσουν τις επιδόσεις τους λόγω της πνευματικής τους κόπωσης. Ακούγοντας τα αγαπημένα μας τραγούδια, μπορούμε να συμβάλουμε στη διατήρηση της ποιότητας και της θετικής επίδραση της άσκησης στην υγεία μας», ανέφερε ο Δρ Phillips.

Διαβάστε επίσης

Οutdoor training: Τι άλλο να κάνετε εκτός από τρέξιμο – Η τέλεια προπόνηση έξω!

Τρέξιμο: Τι να αλλάξουμε για να πονούν λιγότερο τα γόνατά μας

Πάτε για τρέξιμο; Κάντε προθέρμανση με τέσσερις εύκολες ασκήσεις



Απόρρητο Απόρρητο