Απευχόμενο αλλά τελικά συμβαίνει καθημερινά να «μένει» στον δρόμο το αυτοκίνητο ή η μηχανή. Είναι προφανές ότι είναι ένα συμβάν που διασαλεύει την ηρεμία, προκαλεί άγχος και ενδέχεται, εάν η βλάβη είναι σημαντική και θέλει χρόνο για αποκατάσταση, να φέρει μια σειρά ανατροπών στον προγραμματισμό του οδηγού. Εν μέσω μάλιστα των ημερών του Πάσχα και των διακοπών μια τέτοια βλάβη μπορεί να φέρει πολύ περισσότερες από τις αναμενόμενες ανατροπές.

Ο ιδιοκτήτης του οχήματος που μένει στον δρόμο από μηχανική βλάβη ή ατύχημα που μπορεί να έχει και τραυματισμό, καλείται να διαχειριστεί το έκτακτο γεγονός και εισέρχεται στην διαχείριση του απρόοπτου και την εκκίνηση μιας διαδικασίας μεταφοράς του οχήματος σε κάποιο συνεργείο για την αντιμετώπιση της βλάβης που έφερε την ακινητοποίηση.

Το πολύτιμο πλεονέκτημα σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει στα ασφαλιστικά συμβόλαια οχήματος και είναι η γνωστή Οδική Βοήθεια ή σε κάποιες εταιρείες ονομάζεται Οδική-Ταξιδιωτική Βοήθεια μια παροχή που σαφώς χρειάζεται όταν το όχημα ακινητοποιηθεί στον δρόμο.

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για την καθοριστική συνδρομή  της Οδικής Βοήθειας; Αρχικά καλούμε την ασφαλιστική στην ειδική γραμμή που έχει γι΄ αυτές τις περιπτώσεις, οπότε γνωστοποιούμε το γεγονός και λαμβάνουμε ενημέρωση για την συνέχεια.

Πρέπει να γνωρίζουμε ότι η Οδική Βοήθεια ως παροχή των ασφαλιστικών συμβολαίων καλύπτει την μεταφορά του οχήματος στο συνεργείο. Εάν το όχημα μείνει σε περιοχή εκτός Νομού όπου έχει ασφαλιστεί καθώς διαμένει ο κάτοχός του, τότε μπορεί να μεταφερθεί από τον γερανό σε κάποιο τοπικό συνεργείο προκειμένου να επισκευαστεί και ο κάτοχός του να συνεχίσει το ταξίδι του. Ωστόσο μπορεί ο ασφαλισμένος να επιλέξει να επιστραφεί πίσω το όχημα στον Νομό που ανήκει. Τί γίνεται όμως με τους επιβάτες του οχήματος; Συνήθως οι ασφαλιστικές έχουν συμπεριλάβει στην συγκεκριμένη περίπτωση και την κάλυψη των εξόδων μεταφοράς του οδηγού και των συνεπιβατών του οχήματος με ΚΤΕΛ ή σιδηρόδρομο έχοντας βάλει συνήθως- και κάποιο πλαφόν στα κόμιστρα μεταφοράς. Δηλαδή πληρώνουμε μέχρι κάποιο ποσό.

Το ιδιαίτερα σημαντικό στην Οδική Βοήθεια  είναι εάν το συνεργείο που θα υποδείξει ο κάτοχος του οχήματος μπορέσει να επισκευάσει την βλάβη. Εκεί αρχίζουν τα δύσκολα καθώς εάν αυτό δε συμβεί, τότε η νέα μεταφορά του οχήματος σε άλλο συνεργείο είναι ένα κόστος που δεν καλύπτει η Οδική Βοήθεια και καλείται να το πληρώσει ο κάτοχος του οχήματος. Αυτό είναι ένα κομβικό θέμα που πρέπει όλοι να γνωρίζουν ότι κατά την υπόδειξη συνεργείου μεταφοράς από τον γερανό πρέπει ο κάτοχος του οχήματος να είναι σίγουρος ότι θα επισκευαστεί το όχημά του αλλιώς στην επόμενη αναγκαστική μεταφορά θα πληρώσει ο ίδιος το κόστος της.

Βέβαια επισημαίνεται ότι υπάρχουν και κάποιες ασφαλιστικές εταιρείες που δίνουν διάφορα «έξτρα» βοηθήματα τα οποία καλό είναι ο κάθε κάτοχος οχήματος να τα γνωρίζει πριν επιλέξει ασφάλιση. Και πράγματι σε όλες σχεδόν τις εταιρείες υπάρχουν τα συμβόλαια αυτοκινήτου σε διαβαθμίσεις προκειμένου να επιλέξει ο ενδιαφερόμενος.

Συμπληρωματικά θα πρέπει να αναφέρουμε ότι κάποιες εταιρείες σε πλήρη πακέτα ασφάλισης συμπεριλαμβάνουν και τη μεταφορά τραυματία εάν ο λόγος ακινητοποίησης είναι τροχαίο ατύχημα, αλλά αυτό ξεφεύγει από τα ισχύοντα στην γενική παροχή της συνηθισμένης Οδικής Βοήθειας και θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος πολίτης να ενημερωθεί ειδικά από τον ασφαλιστή του.

Διαβάστε επίσης:

Ασφαλιστήριο: Πότε καλύπτει ατυχήματα σε σπορ και αθλητικές δραστηριότητες

Ασφάλιση από ακραία καιρικά φαινόμενα – Γιατί μας αφορά

Ταξιδιωτική ασφάλιση: Πόσο χρειάζεται όταν υπάρχει ήδη πρόγραμμα υγείας