Ένα συμβόλαιο υγείας είναι μια σύμβαση μεταξύ μιας ασφαλιστικής εταιρίας και ενός υποψηφίου προς ασφάλιση. Είναι μια συμφωνία διάρκειας ενός έτους κατά την οποία η ασφαλιστική εταιρία είναι υπεύθυνη για την αποζημίωση- πληρωμή εξόδων που σχετίζονται με κάποια ασθένεια ή ατύχημα.

Η ασφάλιση υγείας μπορεί να ισχύει για ένα περιορισμένο φάσμα ιατρικών υπηρεσιών και μπορεί να προβλέπει πλήρη ή μερική πληρωμή του κόστους συγκεκριμένων υπηρεσιών. Μέσα από ένα πρόγραμμα υγείας πηγάζουν υποχρεώσεις και δικαιώματα του ασφαλισμένου αλλά και της ασφαλιστικής εταιρίας.

Ποιες είναι οι υποχρεώσεις του ασφαλισμένου

Ο ασφαλισμένος έχει την υποχρέωση κατά την διάρκεια της σύναψης του συμβολαίου να περιγράψει πλήρως την κατάσταση της υγείας του, να απαντήσει με ειλικρίνεια στις ερωτήσεις του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή. Παράλληλα είναι υποχρεωμένος να αναφέρει πιθανές προϋπάρχουσες ασθένειες, έτσι ώστε η εταιρία να εκτιμήσει τον ασφαλιστικό κίνδυνο που αναλαμβάνει. Επιπροσθέτως η ασφαλιστική εταιρία θα πρέπει να ενημερώνεται για τυχόν αλλαγές στα στοιχεία επικοινωνίας και διεύθυνσης του, όπως επίσης και σε περίπτωση διαζυγίου εφόσον ο/η σύζυγος είχε ασφαλιστεί ως εξαρτώμενο μέλος. Σε περιπτώσεις εξετάσεων και νοσηλείας θα πρέπει να παρέχει στην εταιρία όλα τα έγγραφα και τις αναγκαίες πληροφορίες προκειμένου να αποζημιωθεί. Σχετικά με τα ασφάλιστρα πρέπει να καταβάλλει το ποσό όπως έχει συμφωνηθεί στην σύναψη του συμβολαίου.

Ποια είναι τα δικαιώματα του ασφαλισμένου

Ένας ασφαλισμένος έχει το δικαίωμα προσθήκης όπως και αφαίρεσης από το συμβόλαιο άλλων έμμεσα ασφαλισμένων (εξαρτώμενα μέλη). Αν κάποιος ασφαλισμένος αφαιρεθεί από το συμβόλαιο υγείας, τότε μπορεί σε ένα διάστημα 30 ημερών να συνάψει ένα νέο συμβόλαιο εφόσον το επιθυμεί. Παράλληλα του δίνεται το δικαίωμα της αλλαγής του τρόπου και της συχνότητας πληρωμής. Σε περίπτωση που ο ασφαλισμένος-συμβαλλόμενος διαφωνεί με το περιεχόμενο του ασφαλιστηρίου έχει το δικαίωμα της εναντίωσης, για ένα διάστημα 14 ημερών από την ημέρα που θα παραλάβει το συμβόλαιο.  Αν για οποιοδήποτε λόγο ο ασφαλισμένος μετανιώσει για την συγκεκριμένη σύμβαση έχει τη δυνατότητα υπαναχώρησης για ένα διάστημα 30 ημερών από την παραλαβή. Πρέπει να σημειωθεί πως βάσει συμβολαίου ο ασφαλισμένος έχει το δικαίωμα να αιτηθεί για χειρουργικό επίδομα, επίδομα νοσηλείας και επίδομα μη χρήσης του συμβολαίου αναλόγως των περιπτώσεων.

Ποιες είναι οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα της Ασφαλιστικής Εταιρίας

Σε ό,τι αφορά τις υποχρεώσεις η εταιρία αναλαμβάνει την υποχρέωση βάσει των όρων του συμβολαίου να αποζημιώνει τον ασφαλισμένο για νοσοκομειακή περίθαλψη όπως προβλέπει το ανώτατο όριο ευθύνης της εταιρίας για το σύνολο των παροχών της συγκεκριμένης κάλυψης. Επίσης δεδομένου πως περιλαμβάνονται στον πίνακα καλύψεων και παροχών, δίνεται η δυνατότητα διαγνωστικών και εξωνοσοκομειακών προγραμμάτων, με την ασφαλιστική εταιρία να τα αποζημιώνει.

Επίσης η εταιρία έχει το δικαίωμα να αλλάξει τα συμβεβλημένα νοσοκομεία και διαγνωστικά κέντρα ενημερώνοντας πάντα εγγράφως τον ασφαλισμένο. Αν η ασφαλιστική εταιρία διαπιστώσει δόλο από την πλευρά του συμβαλλόμενου έχει το δικαίωμα να καταγγείλει την σύμβαση. Τερματισμός της σύμβασης μπορεί να επέλθει και στην περίπτωση που ο ασφαλισμένος έχει αποκρύψει βασικά στοιχεία που σχετίζονται με προϋπάρχουσες ασθένειες. Η σύμβαση μπορεί επίσης να καταγγελθεί σε περίπτωση αναληθούς δήλωσης ηλικίας, εξαιρουμένων των περιπτώσεων που δεν έχει γίνει ηθελημένα, οπότε το συμβόλαιο εξακολουθεί να υφίσταται αφού διορθωθεί το λάθος.

Διαβάστε επίσης:

Γιατί χρειαζόμαστε μια ασφάλιση υγείας – Οι ειδικοί εξηγούν

Τα ασφαλιστικά προγράμματα που όλοι έχουμε ανάγκη σε περίπτωση ατυχήματος

Ασφαλιστικά πακέτα υγείας: Τι πρέπει να ξέρουμε για τα επιδόματα που παρέχουν