homescreen

Ποιες γυναίκες θα δυσκολευτούν τρεις φορές περισσότερο να χάσουν τα κιλά της εγκυμοσύνης

Ποιες γυναίκες θα δυσκολευτούν τρεις φορές περισσότερο να χάσουν τα κιλά της εγκυμοσύνης


ygeiamou.gr team

Η κατανάλωση φαγητού μετά τις 7 το απόγευμα και η γενικά κακής ποιότητας διατροφή σχετίζονται με μεγαλύτερη αύξηση του βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και διατήρησής του μετά τον τοκετό, υποστηρίζει νέα μελέτη

Μια νέα μελέτη που πραγματοποίησαν ερευνητές από το Νοσοκομείο KKH (KK Women’s and Children’s Hospital) δείχνει ότι οι έγκυες γυναίκες, που καταναλώνουν το μεγαλύτερο μέρος της ημερήσιας διατροφικής τους πρόσληψης μετά τις 7 το απόγευμα και ακολουθούν διατροφή κακής ποιότητας κατά την εγκυμοσύνη, είναι πάνω από τρεις φορές πιθανότερο να διατηρήσουν πέντε ή και περισσότερα από τα κιλά της εγκυμοσύνης έως και 18 μήνες μετά τον τοκετό. Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο Nutrients.

Υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι η διατήρηση του αυξημένου βάρους μετά το πέρασμα ενός έτους από τον τοκετό σχετίζεται με υψηλότερο δείκτη μάζας σώματος έως και 15 χρόνια μετά. Επίσης, η κατακράτηση του βάρους μετά τη γέννα φαίνεται πιο επιβλαβής από την αύξηση του βάρους σε άλλα στάδια της ζωής, καθώς το συντηρούμενο σωματικό λίπος συνήθως εναποτίθεται στην περιοχή της κοιλιάς, παρά σε οποιοδήποτε άλλο μέρος του σώματος. Το φαινόμενο αυτό έχει σημαντικές συνέπειες όχι μόνο στην μακροπρόθεσμη υγεία της μητέρας, όπως επιπτώσεις στις μεταβολικές και καρδιαγγειακές παθήσεις, αλλά και στις ακόλουθες εγκυμοσύνες και τη μελλοντική υγεία του παιδιού.

Στη μελέτη αυτή, το 16% των εγκύων που περιλαμβάνονταν στη μελέτη αύξησε και διατήρησε πέντε ή και περισσότερα κιλά έως και 18 μήνες μετά τον τοκετό. Επιπλέον, αναδείχθηκε ότι η ισχυρότερη πιθανότητα διατήρησης του βάρους μετά τον τοκετό παρατηρούταν όταν η κατανάλωση της βασικής τροφής κατά τη διάρκεια της νύχτας συντελούταν παράλληλα με τη διατροφή υψηλής ποιότητας. Αντίθετα, όσες γυναίκες κατανάλωναν το μεγαλύτερο μέρος της τροφής τους κατά τη διάρκεια της ημέρας και η διατροφή τους ήταν χειρότερης ποιότητας παρουσίαζαν πιο αδύναμο συσχετισμό με τη διατήρηση του βάρους μετά τον τοκετό. Ωστόσο, το εύρημα αυτό χρειάζεται περαιτέρω διερεύνηση και επιβεβαίωση, λόγω του μέτριου αριθμού γυναικών που ανήκαν στην ομάδα της βραδινής κατανάλωσης φαγητού υψηλότερης ποιότητας.

Ο Fabian Yap, ένας εκ των συγγραφέων της μελέτης, σημειώνει ότι η νυχτερινή κατανάλωση φαγητού πιθανόν να είναι πιο επιβλαβής από τη διατροφή χαμηλής ποιότητας όσον αφορά στη συμβολή της στη διατήρηση του βάρους μετά τον τοκετό. «Τα συστήματα του σώματος έχουν εξελιχθεί έτσι ώστε να μεταβολίζουν το φαγητό κατά τη διάρκεια της ημέρας και να ξεκουράζονται τη νύχτα. Επομένως, η κατανάλωση περισσότερων θερμίδων τη νύχτα δε συμβαδίζει με το φυσιολογικό ρολόι του σώματος διαταράσσοντας έτσι το μεταβολικό ρυθμό διάφορων οργάνων όπως το ήπαρ, το στομάχι, το πάγκρεας και το λιπώδη ιστό, προκαλώντας γενική διαταραχή στον μεταβολισμό της ενέργειας. Η κατανάλωση περισσότερων θερμίδων τη νύχτα συνδέονται επίσης με καθυστέρηση του ύπνου, πράγμα το οποίο σχετίζεται με το αυξημένο βάρος και την παχυσαρκία».

Εκτιμώντας τα αποτελέσματα της μελέτης, οι ερευνητές συνιστούν στις εγκυμονούσες να υιοθετήσουν τις ακόλουθες παρεμβάσεις για να διασφαλίσουν τα επαρκή διατροφικά αποθέματα τόσο για τις ίδιες όσο και για το έμβρυό τους, όπως και για να προλάβουν την ανεπιθύμητη αύξηση και διατήρηση του βάρους τους μετά τον τοκετό:

  • Υιοθετήστε μια καλή διατροφή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Καταναλώστε δημητριακά ολικής άλεσης, φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά προϊόντα μειωμένων λιπαρών. Μειώστε τα λιπαρά τρόφιμα που περιέχουν αλάτι και ζάχαρη.
  • Πραγματοποιήστε τα γεύματά σας νωρίτερα μέσα στην ημέρα ή επιλέξτε πιο ελαφριά τρόφιμα για το βράδυ. Καταναλώνετε φαγητό σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας.



Απόρρητο Απόρρητο