homescreen
Πόνοι περιόδου: Η διατροφή που ανακουφίζει τα συμπτώματα


Μαρία Κοτοπούλη

Οι δύσκολες μέρες του μήνα δε χρειάζεται να είναι τόσο επίπονες, εάν φροντίσουμε να κάνουμε τις σωστές διατροφικές επιλογές, σύμφωνα με τους ειδικούς

Το μυστικό στην ανακούφιση των επίπονων συμπτωμάτων της περιόδου θα μπορούσε να κρύβεται σε μικρές αλλαγές στη διατροφή, όπως έχουν ήδη επισημάνει αρκετές μελέτες.

Η Βορειοαμερικανική Εταιρεία Εμμηνόπαυσης (NAMS) προτείνει έναν οδηγό επιβίωσης για τις μέρες της περιόδου, που περιλαμβάνει τα τρόφιμα που θα πρέπει να προτιμάμε και ποια να αποφεύγουμε.

Οι επιστήμονες ανέλυσαν μελέτες που εξέταζαν τη διατροφή και τον πόνο της περιόδου, έτσι ώστε να διαπιστωθούν τα ωφέλιμα και τα επιβλαβή τρόφιμα.

Στις νέες συμβουλές τους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, αναφέρουν ότι οι γυναίκες θα πρέπει να στοχεύουν σε μια διατροφή πλούσια σε σολομό, αυγά και λαχανικά. Αντίστοιχα όμως, θα πρέπει να αποκλείσουν την κατανάλωση των τροφίμων όπως τα γλυκά, οι σοκολάτες και το γρήγορο φαγητό.

Ειδικότερα, συμπέραναν ότι μια διατροφή πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και χαμηλή σε επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως η ζάχαρη, ήταν η βέλτιστη.

Αυτό συμβαίνει, διότι οι διατροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, όπως η ζάχαρη, το αλάτι και το κρέας ενθαρρύνουν τη φλεγμονή, ενώ οι τροφές με πολλά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα τη μειώνουν.

Με αυτόν τον τρόπο, τα καλά λιπαρά και τα αντιοξειδωτικά θα δράσουν άμεσα στη μείωση της φλεγμονής, την αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος σε έναν ερεθιστικό παράγοντα.

Σύμφωνα με τις ίδιες οδηγίες, συνιστάται και ο αποκλεισμός του καφέ, καθώς η καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει σύσπαση των αιμοφόρων αγγείων, συστέλλοντας τη μήτρα και κάνοντας τις κράμπες ακόμα πιο επώδυνες.

Η συμβολή των σωστών τροφίμων στον πόνο

Πριν από την έναρξη της περιόδου, τα κύτταρα που σχηματίζουν την επένδυση της μήτρας αρχίζουν να διασπώνται και να απελευθερώνουν μεγάλες ποσότητες φλεγμονωδών προσταγλανδινών. Αυτές οι χημικές ουσίες συστέλλουν τα αιμοφόρα αγγεία της μήτρας και κάνουν το μυϊκό στρώμα να συστέλλεται, προκαλώντας τις επίπονες κράμπες.

Οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 εξουδετερώνουν τις φλεγμονώδεις επιδράσεις των προσταγλανδινών.

«Δεδομένου ότι ο πόνος της εμμήνου ρύσεως αποτελεί κύρια αιτία σχολικής απουσίας για τα έφηβα κορίτσια, είναι σημαντικό να διερευνήσουμε εύκολες και απλές επιλογές που μπορούν να ελαχιστοποιήσουν τον πόνο» σημειώνει η ιατρική διευθύντρια της Βορειοαμερικανικής Εταιρείας Εμμηνόπαυσης (NAMS).

Τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης θα παρουσιαστούν επισήμως κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνάντησης της NAMS στην Ατλάντα, η οποία διαρκεί από τις 12 έως τις 15 Οκτωβρίου.

Διαβάστε επίσης

Κορωνοϊός – Εμβόλιο: Πώς μπορεί να επηρεάσει τον μηνιαίο κύκλο των γυναικών

Προβλήματα περιόδου: Πότε είναι αθώα και πότε κρύβουν κινδύνους

 



Απόρρητο Απόρρητο