Ένας σκύλος που συνοδεύει το παιδί της οικογενείας στο σχολείο, το απολαμβάνει; Μπορεί να διαχειριστεί την πολυκοσμία και τις φωνές των παιδιών;

«Από τότε που ξεκίνησαν τα παιδιά μου σχολείο, άρχισα κι εγώ να παρατηρώ τους γονείς που έρχονται μαζί με το σκυλάκι τους για να αφήσουν το παιδί τους για μάθημα. Και αυτό γιατί, είτε δεν προλαβαίνουν να το βγάλουν άλλη στιγμή βόλτα, είτε, απλά, δεν γνωρίζουν ότι είναι τρομερά ψυχοφθόρο για τους περισσότερους τετράποδους φίλους μας», επισημαίνει η θετική εκπαιδεύτρια σκύλων, Άννα Σολομωνίδου.

Εξηγεί ότι το εξωτερικό περιβάλλον ενός σχολείου είναι «βασανιστήριο» για τα περισσότερα σκυλάκια, λόγω των ουρλιαχτών των μικρών παιδιών και της απότομης άφιξης πάρα πολλών ανθρώπων μαζί. Και, φυσικά, είναι σχεδόν ακατόρθωτο να βάλουμε όριο ταυτόχρονα σε 200 μικρά παιδάκια που περνούν κοντά από αυτά τα σκυλάκια.

«Ένας άνθρωπος που ξέρει να διαβάζει τη «γλώσσα του σώματος» των σκύλων, θα δει ότι αυτά τα ζώα επικοινωνούν στους κηδεμόνες τους αυτά που αισθάνονται. Δηλαδή, την ανησυχία τους όταν έχουν τα αυτάκια τους προς τα πίσω, τον πανικό τους με το χαμόγελο του joker συνδυαστικά με έντονο λαχάνιασμα, τον φόβο τους με την ουρά στα σκέλια, το στρες τους με το χασμουρητό τους κτλ.
Αυτά τα σινιάλα, τα σκυλάκια μάς τα στέλνουν, είτε μεμονωμένα είτε συνδυαστικά», διευκρινίζει η κα Σολομωνίδου.

Εκτός, λοιπόν, από την πολύ κακή ψυχολογία του ζώου, όπως λέει η θετική εκπαιδεύτρια σκύλων, πρέπει να γνωρίζουμε ότι μία λάθος κίνηση, είτε από ενήλικα είτε από παιδί, μπορεί να αποβεί μοιραία, και ο σκύλος από τον πανικό του να δαγκώσει.

«Γι’ αυτό παρακαλώ όλους τους γονείς με σκυλιά, για την ψυχική και σωματική ασφάλεια όλων, να βγάζουν διαφορετικές ώρες το σκυλάκι τους βόλτα. Κι αν αυτό κάποιες φορές είναι ακατόρθωτο, να μειώσουν, έστω, τη συχνότητα με την οποία το παίρνουν μαζί στο σχολείο. Για παράδειγμα, μπορούν να το πάρουν μαζί τους μόνο το πρωί, κι όχι και το μεσημέρι», εξηγεί η κα Σολομωνίδου.

Οφείλουμε, λοιπόν, όπως επισημαίνει η κα Σολομωνίδου, εφόσον παίρνουμε την απόφαση ως ενήλικες να υιοθετήσουμε έναν σκύλο, να γίνουμε γνώστες της «γλώσσας» που μας μιλάει και να σεβόμαστε αυτά που μας επικοινωνεί.

«Ακόμη, όμως, κι αν κάποιος δεν έχει δικό του σκύλο, και τύχει να περάσει έξω από κάποιο σχολείο που περιμένει ένα σκυλάκι, ας δείξει σεβασμό με το να απομακρυνθεί και να μην το χαϊδέψει», τονίζει η κα Σολομωνίδου και προσθέτει: «Ας δείξουμε ενσυναίσθηση στο ζωάκι μας όταν μάς επικοινωνεί τα συναισθήματα του, και ας το αφήσουμε στην ησυχία του σπιτιού του».

Η θετική εκπαιδεύτρια σκύλων, Άννα Σολομωνίδου

Η κυρία Άννα Σολομωνίδου είναι θετική εκπαιδεύτρια σκύλων, πιστοποιημένη από τον κ. Αχιλλέα Καλαμπάκα (Fantastic Dogs) με τον οποίο συνεργάστηκε για πολύ καιρό.
Έχει παρακολουθήσει πολλά σεμινάρια θετικής προσέγγισης σκύλων και μελετά, για προσωπική εξέλιξη, την παιδική ψυχολογία.
Και όπως λέει η ίδια: «Εργάστηκα 17 χρόνια σε ναυτιλιακή εταιρεία αλλά η αγάπη μου για τα ζώα με οδήγησε σε παραίτηση για να ακολουθήσω το όνειρο μου.
Παράλληλα με τη δουλειά μου αυτή τη στιγμή φοιτώ σαν εκπαιδεύτρια στην σχολή του κυρίου Αλεξάνδρου Παράσχη (Dog friendly academy) γιατί η γνώση δεν σταματά ΠΟΤΕ!».

Διαβάστε επίσης