homescreen

Πόνος στη μέση: Έξι εύκολοι τρόποι να ανακουφιστείτε

Πόνος στη μέση: Έξι εύκολοι τρόποι να ανακουφιστείτε


Νίκη Ψάλτη

Ο πόνος στη μέση συνήθως οφείλεται σε μυικό πιάσιμο εξαιτίας της κακής στάσης του σώματος ή μιας απότομης κίνησης. Τι μπορείτε να κάνετε για να ανακουφιστείτε

Η μέση και η πλάτη έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν. Ωστόσο, καθώς τα χρόνια περνούν και ορισμένες δραστηριότητες γίνονται απρόσεχτα όπως π.χ. η μεταφορά βαρών ή η άσκηση, τότε οι μύες της σπονδυλικής στήλης καταπονούνται. Μάλιστα η κάκωση μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε ερεθισμό των νευρικών ριζών καθιστώντας τον πόνο δυσβάσταχτο και δυσκολεύοντας την ποιότητα ζωής.

Τα συνήθη αίτια της οσφυαλγίας είναι

-η υπερφόρτωση της σπονδυλικής στήλης λόγω επαναλαμβανόμενων λανθασμένω κινήσεων ή κακής στάσης σώματος

-η κακή στάση σώματος στον ύπνο π.χ. λόγω φθαρμένου στρώματος

-η κακή στάση σώματος στην καρέκλα

– κούραση που οδηγεί σε μυική σύσπαση και ευκολότερο τραυματισμό

-εκφύλιση των μεσοσπονδύλιων δίσκων ή υποκείμενα νοσήματα όπως η αρθρίτιδα που προκαλούν δυσκαμψία και πόνο στις αρθρώσεις

Όλοι οι τρόποι που ανακουφίζουν

Οι μαλάξεις στην πάσχουσα περιοχή  προσφέρουν ανακούφιση και καταπολεμούν τον πόνο. Οι μαλάξεις διατείνουν τους πιασμένους μύες, τους χαλαρώνουν και μειώνουν την μυική σύσπαση.

Ένα ζεστό μπάνιο στοχεύοντας με το τηλέφωνο του ντους στην πάσχουσα περιοχή μπορεί να λειτουργήσει ως φυσικό παυσίπονο. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με μια θερμοφόρα – αφήστε την στην πάσχουσα περιοχή για δέκα λεπτά και θα δείτε διαφορά. Παρόμοια δράση (χαλάρωση των μυών μέσω της θερμότητας) έχουν και τα έμπλαστρα και οι αλοιφές που διατείθενται στα φαρμακεία.

Βελτιώστε τη στάση του σώματος. Η κακή στάση του σώματος μπορεί να οδηγήσει σε πιο σοβαρά προβλήματα όπως η οσφυαλγία, οστεοαρθρίτιδα, νευραλγίες και εκφύλιση των μεσοσπονδύλιων δίσκων. Ο καλύτερος τρόπος για να το αποφύγετε αυτό είναι να διασφαλίσετε ότι διατηρείτε μια καλή στάση σώματος είτε κάθεστε στο γραφείο, είτε περπατάτε ή κοιμάστε. Η κακή στάση του σώματος (π.χ. όταν «βουλιάζετε» στον καναπέ ή στην καρέκλα του γραφείου) αλλοιώνει τη φυσιολογική λόρδωση της μέσης, προκαλώντας ταυτόχρονα και αλλαγή στο κύρτωμα της πλάτης. Η ιδανική στάση είναι να περπατάτε, να στέκεστε και να κάθεστε κρατώντας την πλάτη σας ίσια και ρουφώντας την κοιλιά σας προς τα μέσα.

Φροντίστε να φοράτε άνετα χαμηλοτάκουνα παπούτσια. Μειώνουν την επιβάρυνση που δέχεται η μέση και βοηθούν στην διατήρηση της σωστής στάσης του σώματος.

Επίσης αποφύγετε να κάθεστε πολλή ώρα. Να σηκώνετε σε κάθε ευκαιρία, να περπατάτε και να κάνετε απλές διατάσεις στην πλάτη και την μέση.

Στις σωτήριες ασκήσεις που ενδυναμώνουν τον κορμό ανήκουν οι κοιλιακοί και οι ραχιαίοι. Είναι οι κυριότερες ασκήσεις που βοηθούν στην μυική ενδυνάμωση του κορμού και συμβάλλουν στην μείωση της συχνότητας και της έντασης των επεισοδίων οσφυαλγίας. Βέβαια με τις ασκήσεις αυτές θα ασχοληθείτε  αφού περάσει η οξεία φάση του πόνου

Διαβάστε επίσης

Μακροζωία: Η απλή κίνηση που πρέπει να κάνουμε πριν σηκωθούμε από το κρεβάτι

 



Απόρρητο Απόρρητο