homescreen

Πόνος στον αυχένα: Πώς θα ξεπιαστείτε – Τα λάθη που πρέπει να αποφύγετε

Πόνος στον αυχένα: Πώς θα ξεπιαστείτε – Τα λάθη που πρέπει να αποφύγετε


Μαρία Κοτοπούλη

Ξυπνήσατε πιασμένοι και με μεγάλη δυσκολία μπορείτε να στρψετε το κεφάλι; Δείτε τι φταίει για τον πόνο στον αυχένα και ποιες είναι οι καθοριστικές κινήσεις που θα σας βοηθήσουν να ξεπιαστείτε

Ο πόνος στον αυχένα σπανίως προειδοποιεί και πάντα ανεβάζει το επίπεδο δυσκολίας της μέρας μας. «Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, πρόκειται για συνηθισμένη μυϊκή καταπόνηση», αναφέρει σχετικά ο Δρ Robert Shmerling, αναπληρωτής καθηγητής Ιατρικής στο Ιατρικό Κέντρο Beth Israel Deaconess που συνδέεται με το Χάρβαρντ. Το κεφάλι άλλωστε έχει αρκετό βάρος, το οποίο ο αυχένας καλείται να σηκώσει.

Τα αιτία της αυχεναλγίας ποικίλουν με τα πιο συνηθισμένα να αφορούν:

-εκφυλιστικές παθήσεις, οι οποίες στο σύνολο τους αφορούν όλη την σπονδυλική στήλη άλλα και ειδικότερα την περιοχή του αυχένα. Εμφανίζονται με την πρόοδο της ηλικίας καθώς τείνουν να φθείρονται οι αρθρώσεις όσο μεγαλώνουμε.

-Πόνο από κήλη δίσκου και περιπτώσεις στένωσης του σπονδυλικού σωλήνα στο ύψος του αυχένα.

– Τραυματισμός της περιοχής κατά την έντονη άσκηση ή ακόμα συχνότερα σε τροχαίο ατύχημα

– Έντονη μυϊκή τάση που οφείλεται κυρίως σε κακή στάση του σώματος

Τα πρώτα βήματα ανακούφισης

  • Χρησιμοποιήστε κρύα επιθέματα για να ανακουφίσετε τον πρώιμο οξύ πόνο και να μειώσετε τη φλεγμονή.
  • Πάρτε παυσίπονα για να ελέγξετε τον ήπιο έως μέτριο πόνο.
  • Χρησιμοποιήστε ένα αυχενικό κολάρο για πολύ σύντομες περιόδους για να ξεκουράσετε την περιοχή και να απαλύνετε τον πόνο.
  • Εφαρμόστε θερμά επιθέματα – είτε με μια θερμοφόρα ή κάνοντας ένα ζεστό υδρομασάζ, εάν έχετε αυτή την επιλογή, μετά από μια ή δύο ημέρες, μόλις ηρεμήσει ο οξύς πόνος.

Ο Δρ Shmerling συμβουλεύει στην αρχική αυτή φάση να μην χρησιμοποιήσουμε τις μεθόδους της φυσικοθεραπείας.

Θεραπευτικές ασκήσεις για τον πόνο στον αυχένα 

Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης για τους μύες του λαιμού, των ώμων και του άνω μέρους της πλάτης μπορούν να επιταχύνουν την ανάρρωση και πιθανώς να μειώσουν τις εξάρσεις.

Ο Δρ Shmerling ενθαρρύνει τους ασθενείς του να επισκεφτούν έναν φυσιοθεραπευτή.

Επιπρόσθετα, διορθώστε τη στάση του σώματός σας και τυχόν λάθη στις καθημερινές σας συνήθειες που μπορούν να προκαλέσουν πόνο στον αυχένα, όπως στην παρακολούθηση τηλεόρασης, στην εργασία στον υπολογιστή, στη στάση του ύπνου αλλά ακόμη και στον τρόπο βάδισης. Εάν βρείτε την πηγή του προβλήματος, θα καταφέρετε να προλάβετε ορισμένες εξάρσεις του πόνου στον αυχένα.

Φροντίστε τον εξοπλισμό του γραφείου σας. Η οθόνη, η καρεκλά και το τραπέζι, θα πρέπει να είναι εργονομικά σχεδιασμένα. Κατά διαστήματα να σηκώνεστε και να κάνετε ήπιες διατάσεις στους ώμους και τον αυχένα. Επίσης αποφύγετε την μεταφορά μεγάλου βάρους στους ώμους ή τα χέρια, γιατί ακόμα και οι μεγάλες τσάντες ώμου μπορούν να προκαλέσουν μυϊκό σπασμό.

Πότε να ανησυχήσετε για κάτι σοβαρότερο 

Εάν ο πόνος στον αυχένα είναι έντονος και διαρκεί για εβδομάδες  περιορίζοντας σημαντικά την κίνηση του κεφαλιού ή συνοδεύεται από συμπτώματα όπως μούδιασμα στα χέρια, είναι η κατάλληλη στιγμή να συμβουλευτείτε τον ορθοπεδικό.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, ένα υποκείμενο νόσημα, όπως η αρθρίτιδα, ενδέχεται να είναι η αιτία. Ανάλογα με τη διάγνωση, μπορεί να χρειαστείτε πρόσθετες θεραπείες ή ακόμα και χειρουργική επέμβαση για να ανακουφίσετε τον πόνο και να επιστρέψετε κανονικά στις δραστηριότητες σας.

Διαβάστε επίσης: 

Αυχένας: Πέντε λόγοι που πονάει και όλοι οι τρόποι να προλάβετε τον πόνο

Πιασμένος αυχένας; Δύο κινήσεις που τον ανακουφίζουν

Πόνος στη μέση και τον αυχένα: 15 τρόποι να τον αποφύγουμε



Απόρρητο Απόρρητο