Νέα μελέτη διερεύνησε τις σκέψεις και τις απόψεις των νέων Ευρωπαίων για τη συναισθηματική υγεία, τη βιωσιμότητα, την καινοτομία, την υγεία, την οικογένεια, και άλλα ενδιαφέροντα θέματα. Η έρευνα είχε τίτλο «Συναισθηματική Υγεία της γενιάς Ζ και των Millennials: Τι κινητοποιεί τους νέους Ευρωπαίους;» και συμμετείχαν 7.500 νέοι, 19-25 (γενιά Z) και 26-36 (Millennials) ετών, από 12 Ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα (Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελβετία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία).

Όπως διαπιστώθηκε,το 88% της γενιάς Z και των Millennials χαρακτηρίζουν τη συναισθηματική υγεία ως την πιο σημαντική πλευρά της ζωής τους, ενώ σχεδόν 8 στους 10 (76%) τη συζητούν μεταξύ τους και τους απασχολεί τακτικά. Οι νέοι Ευρωπαίοι αξιολογούν εξίσου υψηλά (87%) και τη σωματική τους υγεία και επιλέγουν ως κύριο εργαλείο φροντίδας του εαυτού τους τις τακτικές ιατρικές εξετάσεις (σχεδόν 1 στους 3). Αντίστοιχα, 8 στους 10 υποστηρίζουν πως η πηγή που εμπιστεύονται περισσότερο για πληροφορίες σχετικά με την υγεία τους είναι το υγειονομικό προσωπικό.

Ως προς το μέλλον που οραματίζονται για την υγειονομική περίθαλψη, το 71% των νέων Ευρωπαίων θα ήθελε να δει την έρευνα να αντιμετωπίζεται περισσότερο σαν επένδυση παρά σαν κόστος, την ίδια στιγμή που μεγαλύτερες προκλήσεις που θα ήθελαν να εξαλείψουν αν μπορούσαν να ταξιδέψουν πίσω στο χρόνο θεωρούν τον καρκίνο (39%) και την κλιματική αλλαγή (33%). Παράλληλα, το 65% των Ευρωπαίων, 19-36 ετών, θα ήθελε περισσότερη ενημέρωση σχετικά με την υπογονιμότητα, ενώ αν μπορούσαν να πείσουν τους ηγέτες του πλανήτη για κάτι, θα έδιναν προτεραιότητα στην ενίσχυση της χρηματοδότησης για ιατρική έρευνα (4 στους 10) και στην υποστήριξη της εκπαίδευσης και της πρόληψης σε θέματα υγείας.

Από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι η γενιά Z και οι Millennials της Ευρώπης, ανησυχούν πολύ ή αρκετά (7 στους 10) για περιβαλλοντικά θέματα δηλώνοντας σε ποσοστό 25% πως η ανησυχία τους αυτή είναι ο λόγος που τους οδηγεί σε πιο βιώσιμες επιλογές τρόπου ζωής. Παράλληλα, αν ζούσαν σε έναν ιδανικό κόσμο, 7 στους 10 θα ήθελαν να αποκτήσουν οικογένεια, ενώ στην ιεράρχηση των σχετικών με την αναπαραγωγική υγεία θεμάτων, ξεχώρισαν η σεξουαλική υγεία (42,5%), οι διαφορετικές μορφές υποβοηθούμενης αναπαραγωγής (32,4%) και τα αίτια της υπογονιμότητας (29,5%).

Τι απάντησαν οι Έλληνες 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα στοιχεία που προέκυψαν από τις απαντήσεις των Ελλήνων Gen Zs και Millennials, οι οποίοι κατέγραψαν το υψηλότερο ποσοστό (93%) μεταξύ των Ευρωπαίων στη σημασία που δίνουν στη συναισθηματική τους υγεία, ενώ παράλληλα, από κοινού με τους Πορτογάλους και τους Ισπανούς, είχαν το υψηλότερο πανευρωπαϊκά ποσοστό (84%) στη βαρύτητα που έχει για αυτούς η ισότητα των φύλων.

Σύμφωνα με την έρευνα, το ποσοστό των νέων Ελλήνων που θεωρούν την εξάλειψη του καρκίνου ως την πλέον σημαντική πρόκληση για το μέλλον (58%), είναι το υψηλότερο που καταγράφηκε μεταξύ των συμμετεχόντων από τις 12 Ευρωπαϊκές χώρες. Τέλος, οι νέοι Έλληνες είναι εκείνοι που ενδιαφέρονται περισσότερο (53%) για την σεξουαλική υγεία ως ζήτημα σχετικό με τα θέματα της αναπαραγωγής και της γονιμότητας, ενώ μαζί με τους Βρετανούς υπέδειξαν σε ποσοστό 27% την αποσύνδεση από τα τεχνολογικά μέσα, ως τον τρόπο που προτιμούν για να διαφυλάξουν την υγεία τους.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Merck και όπως επισήμανε η Susan King-Barnardo, Διευθύνουσα Σύμβουλος και Γενική Διευθύντρια για τη Merck στην Ελλάδα και την Κύπρο, «το 50% των εργαζομένων μας ανήκουν στις γενιές Ζ και Μillennials. Οι μελλοντικοί εργαζόμενοι και συνεργάτες μας, είναι μέρος αυτών των γενεών. Συνεπώς, ένας από τους στόχους μας είναι να ακούσουμε τις νεότερες γενιές, να μάθουμε για τις ανησυχίες και τις επιθυμίες τους και να τις εντάξουμε στην ατζέντα μας. Αυτοί είναι το μέλλον μας».

Διαβάστε επίσης:

Generation Z: Θέλει λιγότερο σεξ και περισσότερους φίλους – Δείτε γιατί

Εφηβεία: Τι προκαλούν οι φλογερές σχέσεις μετέπειτα στην καρδιά και την… πίεση!

Ίντερνετ: Πού σπαταλούν τον χρόνο τους 4 στους 5 εφήβους – Δεν είναι τα social media