Μια συνηθισμένη απορία όσων έχουν ένα ασφαλιστήριο Υγείας είναι είναι το πώς θα το χρησιμοποιήσουν όταν χρειαστεί. Παρά το γεγονός ότι πριν το αγοράσουν έχουν ενημερωθεί για τις εξαιρέσεις, για το τι τους καλύπτει, τα νοσοκομεία ή τους γιατρούς που μπορούν να επισκεφθούν, τελικά την κρίσιμη ώρα αναζητούν τον ασφαλιστή τους για να μάθουν πώς θα κινηθούν.

Σε αυτό το θέμα, δηλαδή τον τρόπο «λειτουργίας» των προγραμμάτων Υγείας υπάρχουν γενικοί κανόνες. Συγκεκριμένα το πρώτο σημαντικό είναι να γνωρίζει ο ασφαλισμένος τι του καλύπτει το πρόγραμμά του. Εάν αφορά μόνο την «πρωτοβάθμια περίθαλψη» σημαίνει ότι του καλύπτει προγραμματισμένες επισκέψεις σε ιατρούς και εξετάσεις. Εάν όμως του καλύπτει την «δευτεροβάθμια περίθαλψη» αυτή αφορά την περίπτωση νοσηλείας του σε κάποιο νοσοκομείο ή κλινική.

Εξίσου σημαντικό είναι να γνωρίζει ο ασφαλισμένος εάν το πρόγραμμά του τον καλύπτει τα επείγοντα περιστατικά, και τι περιλαμβάνει αυτό, δηλαδή, εάν στην περίπτωση που οδηγηθεί στα επείγοντα αν θα καλυφθούν από την ασφαλιστική όλες οι ειδικότητες που θα χρειαστεί να τον εξετάσουν ή κάποιες βασικές. Ακόμα θα πρέπει να είναι ενήμερος για το εάν συμβεί το «επείγον» σε ποιο νοσοκομείο θα κατευθυνθεί, διότι μπορεί να έχει ελεύθερη επιλογή ή οφείλει να κατευθυνθεί αποκλειστικά σε κάποιο ή κάποια συνεργαζόμενα με την ασφαλιστική εταιρεία.

Ανάλογα λοιπόν με τις καλύψεις ακολουθείται και αντίστοιχη διαδικασία για την οποία ο ασφαλιστικός σύμβουλος κατευθύνει τον ασφαλισμένο. Θέλει ιδιαίτερη προσοχή όλη η διαδικασία προκειμένου ο ασφαλισμένος να μην κληθεί αιφνιδίως να πληρώσει χρεώσεις ιδιωτικών υπηρεσιών υγείας διότι το συμβόλαιό του είχε κάποια κομβικά σημεία που έπρεπε να γνωρίζει. Και να σημειωθεί ότι το επείγον με ιδιωτική ασφάλιση υγείας έχει πολλά πλεονεκτήματα για όποιον το αντιμετωπίσει. Αυτό διότι τα ιδιωτικά νοσοκομεία λειτουργούν όλο το 24ωρο και 365 μέρες το χρόνο. Έτσι και επιτυγχάνεται το πλεονέκτημα της άμεσης αντιμετώπισης οποιουδήποτε περιστατικού.

Αρωγός σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ο ασφαλιστής καθώς είναι εξοικειωμένος με την διαδικασία και μπορεί να δώσει τις αναγκαίες κατευθύνσεις για το πού είναι καλύτερα να απευθυνθεί ο ασφαλισμένος ανάλογα με αυτό που του συμβαίνει. Όσον αφορά την νοσοκομειακή περίθαλψη ο ασφαλισμένος επιλέγει τον γιατρό και το νοσοκομείο με το οποίο αυτός συνεργάζεται ενώ επιλέγει και την θέση που θα νοσηλευτεί η οποία αναφέρεται στο ασφαλιστήριό του.

Εκτός από το «επείγον» και εφόσον καλύπτεται, τα ασφαλιστικά προγράμματα Υγείας έχουν ενδιαφέρον στον τομέα των προγραμματισμένων ιατρικών εξετάσεων και επισκέψεων σε ιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων. Συνήθως οι ασφαλιστικές έχουν ένα μεγάλο δίκτυο συμβεβλημένων ιατρών και διαγνωστικών κέντρων όπου οι ασφαλισμένοι επικοινωνούν με την ασφαλιστική στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης και κλείνουν το ραντεβού τους γι’ αυτό που τους ενδιαφέρει. Να σημειωθεί ότι σε κάποια προγράμματα υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των επισκέψεων σε ιατρούς όπως επίσης και για να γίνουν διαγνωστικές εξετάσεις επίσης θα πρέπει να προϋπάρχει ιατρικό παραπεμπτικό που και αυτό σε κάποιες εταιρείες έχει ένα όριο (παραπεμπτικών). Και πάλι ο ασφαλιστικός σύμβουλος είναι αυτός που θα δώσει τις διευκρινήσεις σε όποιον ασφαλισμένο ενδιαφέρεται και δε θέλει να βρεθεί προς απροόπτου ξεπερνώντας το όριο που τυχόν έχει θέσει η εταιρεία.

Όλα τα προαναφερόμενα αναδεικνύουν ένα σημαντικό θέμα που είναι η σωστή επιλογή προγράμματος ώστε αυτό να μπορεί να δώσει στον ασφαλισμένο ότι έχει ανάγκη να διασφαλίσει μέσα από το πρόγραμμά του. Χρειάζεται λοιπόν ιδιαίτερη προσοχή στην ενημέρωση πριν αγοραστεί ένα πρόγραμμα υγείας του οποίου ο τρόπος λειτουργίας είναι σχετικά απλός αρκεί να υπάρχει συνεννόηση με τον ασφαλιστή και να μη γίνουν λάθος βήματα στην χρήση του.

Διαβάστε επίσης

Ασφάλιση υγείας: Ένας πολύτιμος σύμμαχος που προσαρμόζεται στις ανάγκες σας κάθε στιγμή

Ο κρίσιμος ρόλος του ασφαλιστή στα συμβόλαια υγείας – Ενημερωθείτε

Παιδικό πρόγραμμα ασφάλισης: Το καλύτερο δώρο που μπορείτε να κάνετε στο παιδί σας