Η ημερίδα «Σχολείο με Προσωπικότητα» διοργανώνεται από τον οργανισμό «Χαρισμάθεια» και σηματοδοτεί ένα καινούριο κεφάλαιο στο οποίο η Διαφοροποιημένη Εκπαίδευση είναι εφικτή και θα πραγματοποιηθεί στις 7 Απριλίου, στις 10:30 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με ελεύθερη είσοδο.

Στην ημερίδα θα υπάρχουν τρεις παράλληλες σκηνές, όπου θα μιλήσουν διεθνώς αναγνωρισμένοι επιστήμονες, ακαδημαϊκοί, ψυχολόγοι και εκπαιδευτικοί από Ελλάδα, Αμερική, Αυστραλία και Αγγλία. Επιπλέον, θα γίνουν workshop και υποδειγματικές διδασκαλίες, όπως θα παρουσιαστούν ποσοτικά και ποιοτικά αποτελέσματα της καθημερινής εφαρμογής της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας σε περιβάλλοντα τυπικής εκπαίδευσης. Οι πιο πρωτοπόροι εκπαιδευτικοί δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων θα παρουσιάσουν πλάνα μαθήματος που θα δώσουν έμπνευση αλλά και θα αποδείξουν πως η εκπαίδευση μπορεί να γίνει αλλιώς.

Πιο συγκεκριμένα θα καλυφτούν:

  • Ο καθολικός σχεδιασμός και τη χρήση εννοιών στην εκπαίδευση.
  • Πρωτότυπες τεχνικές κινητοποίησης των μαθητών για καθηλωτικά περιβάλλοντα μάθησης.
  • Η καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα μπορέσουν οι μαθητές να αξιοποιήσουν στην καθημερινότητά τους.
  • Τεχνικές εξατομίκευσης των μονοπατιών μάθησης των παιδιών και Διαφοροποίηση ανάλογα με τη ζώνη ετοιμότητας ή τα ενδιαφέροντά τους.
  • Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή διαθεματικών και διεπιστημονικών πλάνων και ενοτήτων μαθήματος.
  • Η σημασία που έχει η συναισθηματική ισορροπία και η διαμόρφωση ταυτότητας των παιδιών.
  • Πρότυπες χρήσεις της τεχνολογίας και της ΤΝ για τη διαφοροποίηση των μονοπατιών μάθησης και την κινητοποίηση των παιδιών.
  • Υποδειγματικές διδασκαλίες στα πλαίσια της τυπικής εκπαίδευσης σε τάξεις πολλαπλών ταχυτήτων όπως αυτές που έχουμε στο ελληνικό σχολείο.

Για να δηλώσετε συμμετοχή, πατήστε εδώ.

Ο Σταμάτης Κριμιζής, πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών και Επόπτης του Κέντρου ∆ιαστημικής Έρευνας και Τεχνολογίας, Επικεφαλής Ερευνητής σε πολλές διαστημικές αποστολές της NASA μοιράζεται μαζί μας την εμπειρία του με την ομιλία του με τίτλο «Ομαδική δουλειά, το νόμισμα της επιτυχίας στα διαστημικά προγράμματα».

Ο Άγγελος Χανιώτης στην ομιλία του με τίτλο «Για μία ιστορία με ανθρώπινο πρόσωπο στη σχολική εκπαίδευση» θα αποδείξει ότι μπορούμε και στο σχολείο να δούμε μία «ζωντανή» Ιστορία που έχει να μας μάθει πράγματα για την καθημερινότητά μας αντί να την αντιμετωπίζουμε ως ένα αντικείμενο κλεισμένο στις προθήκες των μουσείων. Ο ίδιος κατέχει την έδρα Αρχαίας Ιστορίας και Κλασικών Σπουδών στο Institute for Advanced Study στο Princeton University. Έχει τιμηθεί με το παράσημο του Ταξιάρχη του Φοίνικα, υπηρετεί στο Ανώτατο Συμβούλιο της Εθνικής Αρχής για την Ανώτατη Εκπαίδευση και στο Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, Καινοτομίας και Τεχνολογίας.

Πόσα από αυτά που μαθαίνουν τα παιδιά μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν στην καθημερινότητά τους; Γιατί παρουσιάζουν δυσκολία οι μαθητές να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της PISA και να χρησιμοποιήσουν αυτά που έχουν μάθει σε πλαίσια εκτός σχολείου; Η Χρύσα Σοφιανοπούλου, η Εθνική Συντονίστρια της Ελλάδας για το πρόγραμμα PISA του ΟΟΣΑ για την Αξιολόγηση των Μαθητών, θα απαντήσει μέσα από την ομιλία της με τίτλο «Οι Δεξιότητες δεν είναι μόνο για να λύνεις γρίφους αλλά και για να παίρνεις αποφάσεις καθημερινά».

Δείτε εδώ όλους τους ομιλητές και περισσότερες πληροφορίες.