Ο Dipayan Biswas, καθηγητής μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Φλόριντα ισχυρίζεται πως βρήκε τη μέθοδο που θα σας κάνει να επιλέξετε να φάτε ένα μήλο αντί για ένα κομμάτι πίτσα.

Κυριότερο όπλο η μυρωδιά. Μπορεί αν η μυρωδιά της πίτσας να μας ενοχλήσει για λίγα δευτερόλεπτα να μας ωθήσει στο να υποκύψουμε στον πειρασμό και να παραγγείλουμε, αλλά έχοντας την ίδια μυρωδιά για περισσότερα από δύο λεπτά τότε φαίνεται πως είναι πιο πιθανό να επιλέξουμε ένα μήλο!

Τα ευρήματα της νέας μελέτης που δημοσιεύθηκε στο Journal of Marketing Research δείχνουν ότι η μυρωδιά του φαγητού μπορεί να ικανοποιήσει και το στομάχι μας. Αυτό οφείλεται στο ότι το μυαλό δεν διαφοροποιεί απαραίτητα την πηγή της αισθητήριας απόλαυσης.

«Το άρωμα ενός φαγητού μπορεί να αποδειχτεί ένα ισχυρό όπλο για να καταφέρουμε να αντισταθούμε στη λαχτάρα για ανθυγιεινές τροφές», τονίζει ο επικεφαλής της μελέτης και προσθέτει «στην πραγματικότητα τα αισθητήρια ερεθίσματα όπως τα αρώματα μπορούν να είναι πιο επιδραστικά επηρεάζοντας τις διατροφικές επιλογές παιδιών και ενηλίκων περισσότερο από τις περιοριστικές πολιτικές».

Το πείραμα

Ο Biswas ανακάλυψε μια σύνδεση μεταξύ της διάρκειας του χρόνου έκθεσης σε μια μυρωδιά και του αν θα υποκύψουμε ή όχι στην κατανάλωση του αντίστοιχου τροφίμου. Διεξήγαγε μία σειρά εξετάσεων χρησιμοποιώντας το άρωμα υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών (μπισκότα – φράουλες και πίτσα – μήλα.

Ο ερευνητής βρήκε ότι όσοι μύρισαν τα μπισκότα για λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα ήταν πολύ πιο πιθανό να τα επιλέξουν. Όσοι όμως είχαν εκτεθεί στη μυρωδιά τους για περισσότερο από δύο λεπτά, δεν έβρισκαν επιθυμητά τα μπισκότα και επέλεγαν τις φράουλες.

Το ίδιο αποτέλεσμα παρατηρήθηκε και όταν οι συμμετέχοντες είχαν να επιλέξουν μεταξύ της πίτσας και του μήλου.