Πολλές είναι οι παρανοήσεις περί την ιδιωτική ασφάλιση υγείας και στις οποίες έχουμε κατά καιρούς αναφερθεί, από το ότι αποτελεί πολυτέλεια εφόσον συντρέχει ασφάλιση σε δημόσιο ταμείο έως τις προκαταλήψεις πως το κόστος ενός ασφαλιστηρίου είναι δυσπρόσιτο.

Τα διάφορα παράπονα και παρεξηγήσεις, εντούτοις, δεν λείπουν ούτε και μετά τη σύναψη συμβολαίων, με κάποιους από τους συχνότερους λόγους διαμαρτυρίας την ετήσια αύξηση των ασφαλίστρων, την άγνοια για τις αναμονές και τις εξαιρέσεις λόγω πλημμελούς μελέτης των όρων του συμβολαίου ή το ύψος της απαλλαγής όταν καλούνται να την καταβάλουν στο πλαίσιο μιας νοσηλείας.

Με τη βοήθεια ασφαλιστικών συμβούλων, καταγράφουμε και ξεδιαλύνουμε τέσσερις χαρακτηριστικές παρανοήσεις:

1. Η ιδιωτική ασφάλιση υγείας υποκαθιστά το δημόσιο σύστημα υγείας

Μια από τις πιο συνηθισμένες παρανοήσεις σχετικά με την ιδιωτική ασφάλιση υγείας είναι ότι μπορεί να αντικαταστήσει πλήρως τις υπηρεσίες του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ). Στην πραγματικότητα, λειτουργεί συμπληρωματικά με τη δημόσια ασφάλιση υγείας, καθώς συμπληρώνει τις παροχές της πρώτης και προσφέρει λύσεις μειώνοντας το κόστος των υπηρεσιών υγείας σε κορυφαία θεραπευτήρια και νοσοκομεία.

Για παράδειγμα, το συμβόλαιο υγείας μπορεί να χρησιμεύσει στη διάγνωση μιας ασθένειας που μπορεί να υπάγεται στις γενικές εξαιρέσεις των συμβολαίων υγείας αλλά η παρακολούθηση του ασθενούς να γίνεται σε δημόσιο νοσοκομείο.

2. Οι ασφαλιστικές καλύψεις είναι περιορισμένες 

Τα τρία πεδία που καλύπτουν τα ασφαλιστικά προγράμματα υγείας είναι η κάλυψη νοσηλείας με διανυκτέρευση, ημερήσιας επέμβασης ή νοσηλείας και υπηρεσίες στα εξωτερικά ιατρεία. Υπάρχουν όμως και πολλές επιπλέον παροχές και πρόσθετες καλύψεις αναλόγως το συμβόλαιο όπως οδοντιατρικές και οφθαλμιατρικές υπηρεσίες, προνόμια για υπηρεσίες ψυχικής υγείας είτε πρόσβαση σε βοηθητικές θεραπείες όπως π.χ. η φυσικοθεραπεία.

Παράλληλα, μέλημα των παρόχων ασφάλισης είναι η εισαγωγή νέων τεχνολογιών στο πεδίο της υγείας, όπως οι υπηρεσίες τηλεϊατρικής για αναζήτηση της κατάλληλης ειδικότητας εξαρχής, καθοδήγησης κλπ. Ακόμα και χωρίς smartphone ωστόσο, αντίστοιχη βοήθεια μπορεί να δοθεί από τη γραμμή βοήθειας της εταιρείας.

3. Δεν υπάρχουν λόγοι απόκτησης ενός συμβολαίου υγείας

Κάθε καταναλωτής έχει τους δικούς του διαφορετικούς λόγους για να επιλέξει ένα πρόγραμμα ασφάλισης υγείας που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του, όπως:

  • να έχει ταχύτερη πρόσβαση σε διαγνωστικές εξετάσεις και χρόνους που τον εξυπηρετεί
  • να έχει τη δυνατότητα επιλογής κλινικής/νοσοκομείου
  • να έχει το δικό του ιδιωτικό δωμάτιο, με δικό του μπάνιο, ώστε να μην κινδυνεύει από κάποιο μικρόβιο άλλου ασθενούς στο δωμάτιο (ή και επισκεπτών).

Άλλα ασφαλιστικά προϊόντα όπως π.χ. τα ομαδικά ασφαλιστήρια υγείας για τους υπαλλήλους μιας επιχείρησης, συνδυάζουν νοσοκομειακές καλύψεις, εξωνοσοκομειακή περίθαλψη και ασφάλεια ζωής προς εξασφάλιση πλήρους προστασίας των εργαζομένων, όφελος όμως έχουν και οι εργοδότες που γνωρίζουν ότι, στην περίπτωση κάποιας ασθένειας ή ατυχήματος, οι διαδικασίες διάγνωσης και θεραπείας/αντιμετώπισης θα γίνουν σημαντικά ταχύτερα στον ιδιωτικό τομέα και έτσι θα χαθούν λιγότερες εργατοώρες.

4. Τα ασφάλιστρα αυξάνονται λόγω ηλικίας μόνο

Πράγματι, όσο μεγαλώνουμε, τόσο αυξάνουν οι πιθανότητες να έρθουμε αντιμέτωποι με κάποια νόσο ή ατύχημα, αποτελώντας ουσιαστικά υψηλότερο ασφαλιστικό κίνδυνο για την εταιρεία. Πέραν της ηλικίας όμως, για την ετήσια αναπροσαρμογή του ασφαλίστρου θα ληφθούν επιπλέον υπ’ όψιν:

  • το ύψος των εκάστοτε επικρατούντων νοσηλίων µεταξύ των οποίων ενδεικτικά συμπεριλαμβάνονται οι τιμές κατά κλίνη, των φαρμάκων και των υλικών που απαιτούνται για την νοσηλεία, οι αμοιβές των ιατρών
  • οι επιστημονικές µμέθοδοι διάγνωσης και θεραπείας που εφαρμόζονται και την τεχνολογία που χρησιμοποιείται από τα νοσοκομεία
  • η σχέση µμεταξύ αποζημιώσεων και ασφαλίστρων (συντελεστής αποζημιώσεων)
  • η αναλογιστική τεχνική που εφαρμόζεται για την τιμολόγηση και τα στατιστικά στοιχεία που διαθέτει η εταιρεία, τόσο από την δική της εμπειρία, όσο και από εκείνη ελληνικών και διεθνών οργανισμών (Ελληνική Στατιστική Αρχή, Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας).

Διαβάστε επίσης: 

Ασφάλιστρα: Πώς υπολογίζονται – Γιατί αυξάνονται έως και 12%

Ασφάλιστρα: Πώς μπορείτε να μειώσετε το συνολικό κόστος

Ασφάλιστρα: Πώς υπολογίζονται – Γιατί αυξάνονται έως και 12%