Δεν είναι λίγες οι φορές που οι συνέπειες από ένα απρόοπτο γεγονός δεν θα περιοριστούν στην ψυχική αναστάτωση αλλά θα διαταράξουν πολλαπλώς την καθημερινότητά μας, «επιβάλλοντας» ακόμα ανεπιθύμητες και απευκταίες αλλαγές. Και, όπως δείχνει η πρόσφατη εμπειρία με την οικονομική κρίση και την πανδημία, τα αιφνίδια συμβάντα θα πλήξουν αναπόδραστα την οικονομία σε κοινωνικό και ατομικό επίπεδο.

Μια οικονομική δυσκολία μπορεί να εξαναγκάσει σε περικοπή δαπανών, συμπεριλαμβανομένης της καταβολής ασφαλίστρων για κάποιους που επέλεξαν να λύσουν έτσι την ασφαλιστική τους σύμβαση. Υπενθυμίζεται ότι η έγκαιρη και συνεπής καταβολή κάθε δόσης ασφαλίστρου είναι βασική υποχρέωση όσων διαθέτουν ασφαλιστήριο, διαφορετικά η εταιρεία θα καταγγείλει τη σύμβαση με γραπτή δήλωση που επιδίδεται στον λήπτη της ασφάλισης και η οποία τον ενημερώνει ότι μη τήρηση των οικονομικών υποχρεώσεών του εντός 30 ημερών θα επιφέρει το τέλος του συμβολαίου.

Τι συμβαίνει όμως για όσους επιθυμούν να το επαναφέρουν σε ισχύ;

Στα συμβόλαια υγείας διευκρινίζεται ότι ο ασφαλισμένος έχει δικαίωμα να το επαναφέρει. Κατά τη συνήθη διαδικασία, θα πρέπει να προσκοµίσει στην εταιρεία γραπτή αίτηση επαναφοράς, η οποία όμως θα αξιολογηθεί από το αρμόδιο τμήμα. Στο σημείο αυτό, τα πράγματα αλλάζουν αναλόγως την εταιρεία, αφού η πολιτική που ακολουθείται ως προς τους χρόνους δεν είναι ενιαία. Κάποιες εταιρείες θέτουν όριο τις 30 ημέρες, τους τρεις ή έξι μήνες, καθιστώντας σαφές πως μετά το πέρας της προθεσμίας χάνεται η δυνατότητα επαναφοράς του συμβολαίου.

Έπειτα, κάποιες εταιρείες θα ζητήσουν εκ νέου συμπληρωμένο έντυπο δήλωσης υγείας καθώς και τυχόν εξετάσεις προκειµένου να εκτιµηθεί η κατάσταση της υγείας του ασφαλισµένου κατ’ αρχήν ενώ άλλες θα δώσουν μια «περίοδο χάριτος» στον ενδιαφερόμενο όπως τρεις μήνες για αυτόματη επαναφορά χωρίς επανέλγχο της υγείας, ζητώντας επανεξέταση της ασφαλισιμότητάς του μετά τη λήξη της προθεσμίας.

Βασικό και κοινό προαπαιτούμενο μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών για την επαναφορά του ασφαλιστρηρίου είναι η αποπληρωμή των ανεξόφλητων δόσεων ασφαλίστρου.

Τι προβλέπεται για τις χρονικές αναμονές;

Οι αναμονές είναι το χρονικό διάστημα που πρέπει να περιμένει ο ασφαλισμένος από την έναρξη ισχύος του ασφαλιστηρίου υγείας του προκειμένου η εταιρεία να καλύψει τις δαπάνες νοσηλείας ή διαγνωστικών εξετάσεων αν πρόκειται για ασφαλιστήριο εξωνοσοκομειακής περίθαλψης, που για κάποιες περιπτώσεις μπορεί να φτάσουν και ορισμένα έτη.

Προτού αποφασίσει κάποιος να μην εξυπηρετήσει τις οικονομικές του υποχρεώσεις για ακύρωση του συμβολαίου του, θα πρέπει να γνωρίζει ότι είναι στην ευχέρεια της εταιρείας αν θα δεχθεί την κάλυψη των αναμονών από το διάστημα που «έτρεχε» το ασφαλιστήριο ή αν θα υπολογιστούν από την συµφωνηθείσα ηµεροµηνία επαναφοράς.

Προσοχή: Η διαδικασία δεν προβλέπεται για τις περιπτώσεις που η ακύρωση από την εταιρεία έγινε λόγω δόλου από την πλευρά του ασφαλισμένου, παρά μόνο για την περίπτωση μη καταβολής ασφαλίστρων. Εντούτοις, μετά την καταγγελία και λύση της σύμβασης, η ασφαλιστική εταιρεία έχει δικαίωμα να ασκήσει αγωγή έναντι του πελάτη για τα ανεξόφλητα ασφάλιστρα.

Διαβάστε επίσης:

Τέσσερα πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε πριν κάνετε μια ασφάλιση υγείας

Ασφαλιστήριο συμβόλαιο: Πότε μπορούμε να το ακυρώσουμε – Τα 3 δικαιώματα των ασφαλισμένων

Επαναφορά σε ισχύ ασφαλιστηρίου συμβολαίου: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε