Μπορούν τα χρήματα να αγοράσουν τον… έρωτα; Όπως -υπό προϋποθέσεις- δεν μπορούν να αγοράσουν την ευτυχία, με τον ίδιο τρόπο δεν μπορούν να εξασφαλίσουν και την εγγυημένη συμβατότητα με ένα άτομο, καθώς άλλοι παράγοντες είναι που τελικά μετράνε περισσότερο.

Όπως διαπίστωσε νεότερη μελέτη, η προσωπικότητα είναι που θα κερδίσει τελικά το ενδιαφέρον σε ένα ραντεβού ή στην αναζήτηση μιας σχέσης παρά τα… «λεφτά» αισθήματα.

Οι ερευνητές από το το Πανεπιστήμιο του York και το Πανεπιστήμιο του Essex ανέλυσαν περισσότερες από 1.000.000  αγγελίες γνωριμιών από όλο τον κόσμο.

Διαπίστωσαν διαφορά ανάμεσα στις χώρες που εξέτασαν, ανάλογα και με το βιοτικό τους επίπεδο. Για παράδειγμα, ο οικονομικός παράγοντας στα άτομα που διέμεναν στις ΗΠΑ, τη Γαλλία και τον Καναδά δεν ήταν τόσο σημαντικός στην εύρεση συντρόφου. Αντίθετα, ένα ευκατάστατο ταίρι ήταν περιζήτητο στην Ινδία.

«Η μελέτη μας αναδεικνύει ότι η προσωπικότητα γίνεται όλο και πιο σημαντική στις δυτικές χώρες, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, χωρίς όμως να βλέπουμε την ίδια τάση στην Ινδία», επισήμανε ο συν-ερευνητής δρ. Quentin Lippmann.

Για τη μελέτη, η ερευνητική ομάδα ανέλυσε αγγελίες γνωριμιών μεγάλων ειδησεογραφικών πρακτορείων στον Καναδά, τη Γαλλία και την Ινδία, καθώς και δεδομένα από δημοσιεύσεις από το 1950 έως το 1995 και από 41 περιφερειακές εφημερίδες του Καναδά και των ΗΠΑ το 1995. Επικεντρώθηκαν στη γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε και τις κατέταξαν σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες.

Έτσι, η «οικονομική» χρήση της γλώσσας επικεντρώθηκε στην οικονομική κατάσταση ενός πιθανού συντρόφου, ενώ οι όροι που χρησιμοποιούνταν για την προσωπικότητα κάλυπτε χαρακτηριστικά όπως η εξωστρέφεια. Αντίστοιχα, η «σωματική» χρήση της γλώσσας έδειχνε κάποια προτίμηση στην εξωτερική εμφάνιση και η χρήση της γλώσσας για να περιγράψει το γούστο κάλυπτε τα χόμπι και τις συνήθειες των ατόμων.

Χρονολογικά, από το 1950 μέχρι το 1995 η σημασία της προσωπικότητας αυξήθηκε στις δυτικές χώρες, ενώ η σημασία των οικονομικών παραγόντων μειώθηκε.

Αυτό σημαίνει ότι το 40-45% των λέξεων που χρησιμοποιούσαν οι γυναίκες για να περιγράψουν τον ιδανικό σύντροφό τους ανήκε στην κατηγορία «προσωπικότητα», ενώ μόλις το 10% ανέφερε τον οικονομικό παράγοντα.

Ομοίως, το 35-40% των λέξεων στις αγγελίες που τοποθετούσαν οι άνδρες επικεντρώνονταν στην προσωπικότητα, ενώ μόνο το 5% αφορούσε τα οικονομικά.

Ωστόσο, στην Ινδία, τόσο τα οικονομικά όσο και η προσωπικότητα παρέμειναν βασικά ζητήματα κατά την ίδια χρονική περίοδο. Επιπροσθέτως, υπήρξε και μια διαφορά μεταξύ των δύο φύλων στις αγγελίες, καθώς φαίνεται πως οι γυναίκες έδιναν μεγαλύτερη σημασία στην οικονομική κατάσταση των υποψήφιων συντρόφων, σε σύγκριση με εκείνες που τοποθετήθηκαν από άνδρες.

Διαβάστε επίσης: 

Σχέσεις: Επτά τοξικές συνήθειες που μπορούν να τις καταστρέψουν – Πώς να τις διορθώσουμε

Πρόσωπο ή σώμα: Τι κοιτάμε όταν επιλέγουμε σύντροφο