Με τη φράση «ό,τι μετριέται, βελτιώνεται», η Ένωση Ασθενών Ελλάδας χαιρετίζει τις νέες πρωτοβουλίες του Υπουργείου Υγείας και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που αφορούν στην καθιέρωση ενιαίου ψηφιακού συστήματος προγραμματισμού ραντεβού στα νοσοκομεία του ΕΣΥ και τη δημιουργία του ψηφιακού εργαλείου αξιολόγησης της εμπειρίας των ασθενών.
Η Ένωση κάνει λόγο για «μεταρρυθμίσεις καθοριστικής σημασίας» που ενισχύουν τη διαφάνεια, τη λογοδοσία και τη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών υγείας, ενώ υπογραμμίζει τη σημασία της συμμετοχής των πολιτών μέσα από δράσεις, όπως το Αλφαβητάρι Υγείας και η Ψηφιακή Ακαδημία.
Παράλληλα, επισημαίνει την ανάγκη ενίσχυσης των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας, καθώς και της εγγραμματοσύνης υγείας και των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών, προκειμένου τα νέα εργαλεία να αξιοποιηθούν στο μέγιστο βαθμό.
Όπως σημειώνει η Ένωση, «η ενίσχυση της διαφάνειας, η μέτρηση της εμπειρίας των πολιτών και η ενδυνάμωση των μηχανισμών συμμετοχής αποτελούν αλληλένδετες προϋποθέσεις για ένα σύγχρονο και αξιόπιστο Εθνικό Σύστημα Υγείας».
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
«Με βάση την αρχή ότι στο χώρο της Υγείας ”ό,τι μετριέται, βελτιώνεται”, η Ένωση Ασθενών Ελλάδας χαιρετίζει τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Υγείας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την καθιέρωση του ενιαίου ψηφιακού συστήματος προγραμματισμού ραντεβού στα νοσοκομεία του ΕΣΥ και του ψηφιακού εργαλείου αξιολόγησης της εμπειρίας των ασθενών, που εναρμονίζονται με τη δέσμευση του Πρωθυπουργού για ένα πραγματικά ανθρωποκεντρικό Εθνικό Σύστημα Υγείας.
Αναφορικά με τη νέα ενιαία υπηρεσία προγραμματισμού ραντεβού, η Ένωση θεωρεί τη μεταρρύθμιση αυτή καθοριστική για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης και τη μείωση της ταλαιπωρίας των ασθενών, σε αντιπαραβολή με όσα ίσχυαν στο παρελθόν, όταν υπήρχαν πολλαπλά συστήματα και χρονοχρέωση σε γραμμές για κλείσιμο ραντεβού.
Ως προς το Ψηφιακό Εργαλείο Αξιολόγησης της Εμπειρίας των Ασθενών, το οποίο αποτελούσε διαχρονικό αίτημα της Ένωσης και για το οποίο υπήρξε στενή συνεργασία με το Υπουργείο, παρέχει έναν σύγχρονο μηχανισμό αξιολόγησης, παρακολούθησης και λήψης διορθωτικών μέτρων που θα πρέπει να είναι άμεσα και στοχευμένα. Το ποσοστό ανταπόκρισης είναι υψηλό και θα πρέπει να επιδιωχθεί η περαιτέρω αύξησή του και να διερευνηθεί κατά πόσο όσοι αντιμετώπισαν προβλήματα στη νοσηλεία τους δεν προχώρησαν στη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου.
Οι παρεμβάσεις αυτές καταδεικνύουν τις δυνατότητες του ψηφιακού μετασχηματισμού και ενισχύουν τη διαφάνεια των δεδομένων και τη λογοδοσία του συστήματος. Η Ένωση Ασθενών Ελλάδας έχει επισημάνει και επιδιώκει τη δημιουργία ενός Παρατηρητηρίου Υγείας, όπου θα καταγράφονται συστηματικά οι αναμονές, οι εμπειρίες των ασθενών και τα δεδομένα πρόσβασης, με στόχο τη δημόσια δημοσιοποίησή τους και τη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών.
Στην ίδια κατεύθυνση, η Ένωση επιδιώκει την ενίσχυση των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας των νοσοκομείων, ώστε να ανταποκρίνονται πληρέστερα στον ρόλο τους ως μηχανισμών θεσμικής διαμεσολάβησης και καταγραφής εμπειριών. Η αποτελεσματική λειτουργία αυτών των γραφείων αποτελεί κρίκο μιας αλυσίδας που ξεκινά από την πρόσβαση και φτάνει στη λογοδοσία και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Στο πλαίσιο αυτό τονίζουμε την ανάγκη ενίσχυσης της εγγραμματοσύνης υγείας και των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών, για τη βέλτιστη χρήση και αξιοποίηση των νέων ψηφιακών εργαλείων. Η Ένωση Ασθενών Ελλάδας ήδη σχεδιάζει και υλοποιεί δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση, όπως το Αλφαβητάρι Υγείας και η Ψηφιακή Ακαδημία, που στοχεύουν στην ενημέρωση, την ενδυνάμωση και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών.
Η ενίσχυση της διαφάνειας, η μέτρηση της εμπειρίας των πολιτών —εφόσον μετουσιώνεται σε πολιτικές βελτίωσης— και η ενδυνάμωση των μηχανισμών συμμετοχής αποτελούν αλληλένδετες προϋποθέσεις για ένα σύγχρονο και αξιόπιστο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Η Ένωση Ασθενών Ελλάδας θα συνεχίσει να συνεργάζεται στενά με το Υπουργείο Υγείας για τη βελτίωση της πρόσβασης και της ποιότητας της φροντίδας».
Διαβάστε επίσης
ΕΣΥ: Τέλος στη γραμμή «1535» – Οι 3 νέοι τρόποι για ραντεβού σε νοσοκομείο
Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι πολίτες από το ΕΣΥ – Τα 11 νοσοκομεία «πρωταθλητές»