Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών (ΠΣΦ), αναγνωρίζοντας τον κρίσιμο ρόλο των λειτουργών και επαγγελματιών Υγείας στην πρόληψη και τη θεραπεία, και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην κοινωνία και την επιστημονική κοινότητα, στέκεται σταθερά υπέρ μιας ενιαίας, υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης, που διασφαλίζει την επιστημονική αξιοπιστία του επαγγέλματος αλλά κυρίως και τη δημόσια υγεία.
Στο πεδίο της Φυσικοθεραπείας, όπου ο επιστήμονας καλείται να προλαμβάνει, να αξιολογεί, να αποκαθιστά και να υποστηρίζει την κινητική λειτουργικότητα του ανθρώπινου σώματος, η ύπαρξη ενιαίας, αυστηρής και επιστημονικά τεκμηριωμένης εκπαιδευτικής βάσης είναι όχι μόνο αναγκαία, αλλά απολύτως ουσιώδης για τη φερεγγυότητα του επαγγέλματος και την ασφάλεια των πολιτών.
Καθώς η διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση των επαγγελματιών Υγείας, αποτελεί θεμελιώδη υποχρέωση της Πολιτείας μετά και την συνεργασία και εισήγηση των αρμοδίων φορέων ανά περίπτωση, και εν όψει της έναρξης του νέου ακαδημαϊκού έτους, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών, ως θεσμοθετημένος επαγγελματικός φορέας (Ν. 3599/2007) και σύμβουλος των φορέων της πολιτείας για την προαγωγή της Επιστήμης της Φυσικοθεραπείας για την παροχή υψηλών υπηρεσιών στο κοινωνικό σύνολο, απέστειλε επιστολή προς την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) και τον Πρόεδρο αυτής κ. Περικλή Μήτκα, με γνωστοποίηση προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Σοφία Ζαχαράκη και τον Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Νικόλαο Παπαϊωάννου, καταθέτοντας τις προτάσεις του για τη διασφάλιση της ποιότητας και της ισοτιμίας στην εκπαίδευση, στον κλάδο των Φυσικοθεραπευτών.
Η πρόταση που κατατέθηκε αφορά στην:
1. Καθιέρωση τετραετούς κύκλου σπουδών, ισοδύναμου με τα Δημόσια Πανεπιστήμια – κάτι που αποτελεί και δέσμευση του Υφυπουργού Παιδείας κ. Ν. Παπαϊωάννου. Η διάρκεια και η δομή των σπουδών στη Φυσικοθεραπεία δεν μπορούν να αποτελούν πεδίο διαφοροποίησης μεταξύ των αποφοίτων δημόσιων και μη κρατικών πανεπιστημίων, καθώς όλοι καλούνται να ασκήσουν το ίδιο απαιτητικό και υψηλής ευθύνης επάγγελμα. Ένας πλήρης τετραετής κύκλος σπουδών διασφαλίζει την επαρκή θεωρητική κατάρτιση και την αναγκαία κλινική εμπειρία, όπως προβλέπεται και από τις διεθνείς κατευθυντήριες οδηγίες της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Φυσικοθεραπείας (World Physiotherapy).
2. Αξιολόγηση και πιστοποίηση των νέων τμημάτων που δημιουργούνται από τα μη κρατικά Πανεπιστήμια, κατά τα πρότυπα που ισχύουν ήδη και για τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα και επομένως και με την συμμετοχή του ΠΣΦ. Σημειώνεται πως ο ΠΣΦ συμμετέχει ήδη στην επιτροπή αξιολόγησης και πιστοποίησης των νέων τμημάτων των δημοσίων ιδρυμάτων, με καίριες και επιστημονικά τεκμηριωμένες τοποθετήσεις, που αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης της χώρας μας και στην ευθυγράμμισή της με τα διεθνή πρότυπα του κλάδου.
3. Υιοθέτηση και ενσωμάτωση στην διδακτέα ύλη, των κατευθυντήριων οδηγιών του Ευρωπαϊκού Τμήματος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Φυσικοθεραπείας (World Physiotherapy) – του διεθνώς αναγνωρισμένου φορέα εθνικών ενώσεων Φυσικοθεραπείας – για τις ελάχιστες επαγγελματικές δεξιότητες, την δομή και ποιότητα της πρακτικής άσκησης και τις γενικές ακαδημαϊκές απαιτήσεις της επιστήμης.
Με την αφορμή αποστολής της πρότασης, ο Πρόεδρος του ΠΣΦ κος Πέτρος Λυμπερίδης, δήλωσε σχετικά: «Οφείλουμε και έχουμε ευθύνη και ηθικό χρέος στη Δημόσια Υγεία, η Πολιτεία και οι φορείς να προλαμβάνουμε και να καθοδηγούμε υπεύθυνα μέσα από την δημιουργία ενός εκπαιδευτικού πλαισίου που συμβάλλει στην διασφάλιση αυτή. Σε αυτή την κατεύθυνση, η Φυσικοθεραπευτική εκπαίδευση πρέπει να παρέχεται με ενιαίες, ποιοτικές και διαφανείς προδιαγραφές ανεξαρτήτως εκπαιδευτικού φορέα. Η αγαστή συνεργασία μας με την επιστημονική κοινότητα των Δημοσίων Πανεπιστημίων έχει ήδη αποδώσει καρπούς, ενώ μέσα από τον συνεχιζόμενο διάλογο έχουμε κοινή επιδίωξη την συνεχή βελτίωση του εκπαιδευτικού πλαισίου του Κλάδου μας. Έτσι, είμαι πεπεισμένος, ότι η ΕΘΑΑΕ και το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και οι αρμόδιοι φορείς του, θα επιλέξουν αυτό το «best practice» μοντέλο και θα το εφαρμόσουν και για την εκπαίδευση των Φυσικοθεραπευτών και στα μη κρατικά Πανεπιστήμια. Η Φυσικοθεραπεία είναι επιστήμη αιχμής με αυξανόμενο ρόλο στην πρόληψη, την αποκατάσταση και τη βιωσιμότητα του Εθνικού Συστήματος Υγείας και η Πολιτεία, οφείλει να διασφαλίσει ότι η εκπαίδευση των Φυσικοθεραπευτών υπηρετεί έναν ενιαίο σκοπό: την προστασία της δημόσιας υγείας και την ενίσχυση του επαγγέλματος μέσα από επιστημονική επάρκεια, θεσμική ισοτιμία και επαγγελματική αξιοπιστία».
Ειδήσεις σήμερα
Ποιες είναι οι πιο θανατηφόρες ασθένειες σύμφωνα με την Eurostat – Η εικόνα της Ελλάδας
Πόσοι πολίτες κλείνουν ραντεβού σε γιατρό μέσω του finddoctors – Τι δείχνουν τα στοιχεία