homescreen

Αντιγήρανση: Διορθώνουμε 6 παράγοντες μεταβολικού στρες που μας γερνούν

Αντιγήρανση: Διορθώνουμε 6 παράγοντες μεταβολικού στρες που μας γερνούν


Νίκη Ψάλτη

Μπορούμε να σταματήσουμε τη φθορά του χρόνου και να ενισχύσουμε τους μηχανισμούς κυτταρικής ανανέωσης του οργανισμού μας διορθώνοντας απλά ορισμένες καθημερινές μας συνήθειες

Στο άκουσμα της λέξης στρες οι περισσότεροι θα σκεφτούμε πράγματα και καταστάσεις που μας πιέζουν συναισθηματικά και ψυχολογικά. Υπάρχουν όμως και παράγοντες (συμπεριφορές και τρόπος ζωής) που «πιέζουν» υπερβολικά τα κύτταρα του οργανισμού και είτε ενεργοποιούν είτε διαιωνίζουν την εξασθένιση του υγιούς κυτταρικού μεταβολισμού και συντελούν σε μείωση των επιπέδων NAD +.

Το NAD + (νικοτιναμίδιο-αδενίνο-δινουκλεοτίδιο) προάγει συστηματικές νεανικές λειτουργίες και βρίσκεται σε κάθε κύτταρο του σώματος. Επίσης το NAD + παίζει ρόλο στη ρύθμιση των γονιδίων που ελέγχουν τη γήρανση, επισημαίνει ο δρ Andrew Shao, βιολόγος και διδάκτωρ διατροφικής βιοχημείας στο Πανεπιστήμιο Tufts.

Με απλά λόγια η έκθεση σε ορισμένες συνήθειες προκαλεί και προάγει την κυτταρική βλάβη και γήρανση και το NAD +  αποτελεί ένα από τα εφόδια που βοηθά τα κύτταρα να ανακάμψουν και να ανανεωθούν.

Συγκεκριμένες επιλογές του τρόπου ζωής επομένως, προκαλούν πρόωρη κυτταρική γήρανση. Ποιοι είναι λοιπόν οι παράγοντες μεταβολικού στρες που αδειάζουν τα αποθέματα ενέργειας του οργανισμού;  Πρόκειται για:

-την ανεπαρκή και μη ισορροπημένη διατροφή,

-την αυξημένη καταναλώση αλκοόλ,

-τον ανεπαρκή ύπνο,

-την υπερβολική προπόνηση, αλλά και την απουσία άθλησης,

-καθώς και την υπερβολική έκθεση στον ήλιο

Είναι προφανές ότι υπάρχει τρόπος να διορθωθούν αυτοί οι παράγοντες μεταβολικού στρες και να διευκολυνθεί η κυτταρική ανανέωση και ανάκαμψη, αρκεί να εστιάσουμε στην εξισορρόπηση της διατροφής με περισσότερα φρούτα και λαχανικά και λιγότερα επεξεργασμένα τρόφιμα, στον περιορισμό του αλκοόλ και στην υιοθέτηση συνηθειών που προάγουν τον ποιοτικό ύπνο όπως π.χ. η αποφυγή του καφέ, αλλά και του μπλε φωτός των οθονών τις απογευματινές και βραδινές ώρες.

Επιπρόσθετα συνιστάται οι φανατικοί των workout να παίρνουν ρεπό μιας ημέρας ανάμεσα σε δυο σκληρές προπονήσεις, ενώ για τους λάτρεις του καναπέ συνιστάται τουλάχιστον μισή ώρα άσκησης την ημέρα. Όσο για την έκθεση στον ήλιο καλό είναι να γίνεται με χρήση αντιηλιακού το οποίο οι ειδικοί μας προτείνουν να φοράμε στο πρόσωπο, όλο το χρόνο ακόμη και όταν έχει συννεφιά.

Για μεγαλύτερη ενίσχυση των αποθεμάτων NAD+ του οργανισμού συνιστάται επίσης η εστίαση στην HIIT προπόνηση (υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση) και στις ασκήσεις ενδυνάμωσης που έχει φανεί ότι αυξάνουν τα επίπεδα του συγκεκριμένου συνένζυμου, καθώς και η ενίσχυση της διατροφής με βιταμίνη B3 (νιασίνη) που  μετατρέπεται στο σώμα σε ενεργό NAD (πηγές νιασίνης είναι η μαγιά μπύρας,  το συκώτι, τα προϊόντα ολικής άλεσης, τα φιστίκια, τα καρύδια και τα αποξηραμένα φρούτα).

Διαβάστε επίσης

Αντιγήρανση: Οκτώ τρόποι να σβήσουμε τα σημάδια της πρόωρης γήρανσης

Αντιγήρανση: Οι σπόροι της μακροζωίας – Βάζουν φρένο στην φλεγμονή

Αντιγήρανση: Πέντε υπερήρωες παραδίδουν μαθήματα ευεξίας – Κάντο όπως ο Iron Man

 



Απόρρητο Απόρρητο