homescreen

ygeiamou.gr team

Ερώτηση: 

Ποιες τροφές είναι κατάλληλες για άτομα που έχουν διαγνωσθεί με σακχαρώδη διαβήτη και αντίστοιχα ποιες τροφές είναι κατάλληλες για άτομα με λίπος στο συκώτι;

Η κυρία Κοντέλα Ευθυμία, Διευθύντρια ΠαθολόγοςMetropolitan Hospital (μέλος του Hellenic Healthcare Group) απαντά:

Σας ευχαριστώ πολύ για το ερώτημα σας

Ο σακχαρώδης διαβήτης είναι μια πάθηση που χαρακτηρίζεται από την αδυναμία του οργανισμού να ρυθμίσει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα μας.
Μια βασική διατροφική οδηγία που απευθύνεται σε όλα τα άτομα με διαβήτη και έχει άμεση σχέση με τον τύπο και κυρίως με τον τρόπο λήψης της φαρμακευτικής αγωγής (δισκία από το στόμα ή ινσουλίνη) είναι η κατανομή των γευμάτων. Συστήνονται μικρά συχνά γεύματα και συνήθως σε σταθερές ώρες της ημέρας. Συστήνεται η διατροφή να παρέχει θερμίδες που να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του συγκεκριμένου ατόμου και το επίπεδο δραστηριότητας του.
Να υπάρχει ποικιλία τροφίμων. Να υπάρχουν αρκετά φρούτα και λαχανικά κάθε μέρα ( 5 περίπου μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα) και αύξηση πρόσληψης φυτικών ινών.
Να υπάρχει σχετικά υψηλή αναλογία υδατανθράκων, με μειωμένα τα απλά σάκχαρα και αυξημένους τους σύνθετους υδατάνθρακες (π.χ. φυτικές ίνες),
Να περιέχει η διατροφή αναλογικά λίγο λίπος και κυρίως περιορισμένο κορεσμένο λίπος (από ζωικές τροφές), και περισσότερο με μορφή μονοακόρεστου λίπους από το ελαιόλαδο.
Να μην είναι η διατροφή υπερβολικά πλούσια σε πρωτεΐνες.
Να είναι χαμηλή σε αλάτι.
Και βέβαια να μην παραλείπεται η σπουδαιότητα της τακτικής ( αν γίνεται καθημερνής) φυσικής δραστηριότητας.

Η λιπώδης ηπατική νόσος (ηπατική στεάτωση) αντικατοπτρίζει συσσώρευση μεγάλης ποσότητας λίπους στα ηπατικά κύτταρα. Εμφανίζεται σε κάθε ηλικιακή ομάδα κυρίως σε άτομα με παχυσαρκία, σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 και σχετίζεται με τα μεταβολικο σύνδρομο.
Η λιπώδης ηπατική νόσος, απαιτεί αλλαγή τρόπου ζωής (υγιεινή διατροφή και άσκηση)
Η μείωση των θερμίδων και η κατανάλωση φυσικών τροφών υψηλής περιεκτικότητας σε ίνες είναι ένα καλό σημείο εκκίνησης της υγιεινής διατροφής. Η κατανάλωση τροφών που περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες, φυτικές ίνες και πρωτεΐνες μπορεί να βοηθήσει τον οργανισμό να αισθάνεται πλήρης και να παρέχει σταθερή ενέργεια στο σώμα.
Επίσης η μεσογειακή διατροφή είναι ένα μοντέλο διατροφής που εδώ έχει θέση.
Καλό είναι επίσης να αποφεύγονται τηγανητά, τσιγαριστά, αλμυρά, κρέατα , αλλαντικά, επεξεργασμένοι σπόροι, αλκοόλ, ζάχαρη και κρυμμένα σάκχαρα.
Σε κάθε περίπτωση, θα σας πρότεινα να ακολουθήσετε τις συμβουλές του γιατρού σας, σχετικά με διαιτητικές και φαρμακευτικές προσεγγίσεις που αφορούν σακχαρώδη διαβήτη και ηπατική στεάτωση.



Απόρρητο Απόρρητο