Οι πολίτες που είναι κάτοχοι ενός ασφαλιστικού προγράμματος Υγείας έχουν την πεποίθηση ότι όταν θα κάνουν χρήση αυτού θα λάβουν από την ασφαλιστική την κατά περίπτωση οικονομική στήριξη βάσει όσων προβλέπουν οι όροι του συμβολαίου τους.
Και πράγματι αυτό συμβαίνει με εξαίρεση κάποιες φορές όπου μεταξύ ασφαλισμένου και εταιρείας εμφανίζονται «αντιρρήσεις».
Μπορεί βέβαια οι περιπτώσεις αυτές να είναι λίγες και να μη χαρακτηρίζουν την ιδιωτική ασφάλιση Υγείας όμως δεν παύουν να είναι εστίες προβλήματος που προκαλούν δυσαρέσκεια και απογοητεύει τους ασφαλισμένους.
Αυτές είναι και οι φορές όπου ο ασφαλισμένος αναζητεί λύση και καταφεύγει στον Συνήγορο του Καταναλωτή (ΣτΚ) ο οποίος ως Ανεξάρτητη Αρχή έχει ρόλο και λόγο να διασφαλίζει την προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών στους τομείς της υγείας και της ιδιωτικής ασφάλισης.
Προσφάτως σε συνέδριο αναδείχθηκαν από εκπρόσωπο του Συνήγορου του Καταναλωτή τα προβλήματα που φθάνουν στην Αρχή και ζητείται η παρέμβασή της. Αυτά όπως αναφέρθηκε συνήθως είναι η καθυστέρηση καταβολής ασφαλιστικών αποζημιώσεων, η άρνηση εκ μέρους των ασφαλιστικών εταιριών για παροχή ασφαλιστικής κάλυψης, κατά παράβαση των όρων των ασφαλιστηρίων συμβολαίων, καθώς και η άρνηση καταβολής του συνόλου της ιατρικής αμοιβής που οι ασθενείς κατέβαλαν στους θεράποντες ιατρούς.
Όπως προαναφέρθηκε δεν αποτελεί μια γενικευμένη κατάσταση αλλά περιπτώσεις για τις οποίες όμως οι ασφαλισμένοι καταναλωτές θεωρούν ότι έχουν δίκιο και γι΄αυτό καταφεύγουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή όπου συνήθως δικαιώνονται.
Επίσης ένα συναφές θέμα που αφορά τους ιδιωτικά ασφαλισμένους και απασχολεί τον Συνήγορο του Καταναλωτή είναι και αυτό της διαφορετικής τιμολογιακής πολιτικής που ακολουθούν οι πάροχοι υγείας. Επίσης σημαντικό εύρημα είναι και το ότι στις αποδείξεις παροχής υπηρεσιών των ιδιωτικών κλινικών κάποιες φορές δεν αναγράφονται αναλυτικά οι χρεώσεις, αλλά μόνο ένα συνολικό ποσό χρέωσης. Αυτό έχει ως συνέπεια ο ασφαλισμένος πολίτης να μη γνωρίζει το ποσό με το οποίο συμμετείχε η ασφαλιστική του εταιρεία, παρά μόνο το ποσό που τιμολογήθηκε στον ίδιο.
Όλα τα προαναφερθέντα θέματα, είναι σημαντικά για τους πολίτες που έχουν ασφαλιστικό πρόγραμμα Υγείας και ιδιαιτέρως αυτό που η ασφαλιστική δεν καλύπτει ή δεν αποζημιώνει τον ασφαλισμένο που έκανε χρήση του συμβολαίου του. Αυτές είναι οι περιπτώσεις όπου οι πολίτες αναζητούν είτε μέσω ενώσεων καταναλωτών, είτε μέσω του Συνηγόρου του Καταναλωτή κάποια λύση η οποία βέβαια δίδεται με βάσει τους όρους του συμβολαίου Υγείας που ο κάθε ασφαλισμένος έχει συνάψει.
Διαβάστε επίσης
Έχω υψηλή χοληστερόλη, θα εγκριθεί η ασφάλισή μου; Τι πραγματικά ισχύει
Μπορώ να ασφαλιστώ, αν έχω σοβαρό πρόβλημα υγείας; Δείτε την απάντηση
Προβλήματα με τα ασφαλιστήρια συμβόλαια; Πώς αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά