Με πλήθος υπηρεσιών, που θα παρέχονται όμως σταδιακά, θα εξυπηρετεί δωρεάν τους πολίτες η νέα τετραψήφια τηλεφωνική γραμμή 1566 στο σύστημα υγείας από τα μέσα Ιουλίου.

Την τηλεφωνική γραμμή προανήγγειλε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, την περασμένη Τετάρτη μετά την επίσκεψή του στο υπουργείο Υγείας, λέγοντας χαρακτηριστικά «μέρα με τη μέρα κερδίζουμε το μεγάλο στοίχημα της Υγείας».

Η γραμμή η οποία χρηματοδοτείται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ύψους 21,8 εκατ. ευρώ, εντάσσεται στη λειτουργία ενός ολοκληρωμένου μηχανισμού εξυπηρέτησης πολιτών στο πλαίσιο του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ), με στόχο την καθοδήγηση, την πλοήγηση και την υποστήριξη των πολιτών μέσω πολυκαναλικών υπηρεσιών.

Η υλοποίηση του έργου περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός εκτεταμένου και πολυεπίπεδου συστήματος τηλεφωνικής και ψηφιακής εξυπηρέτησης, το οποίο θα καλύπτει το σύνολο των λειτουργιών του ΕΣΥ.

Ειδικότερα, περιλαμβάνει τη λειτουργία της δωρεάν τετραψήφιας τηλεφωνικής γραμμής 1566, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να εξυπηρετούνται για πληθώρα θεμάτων που σχετίζονται με την υγεία και τις παρεχόμενες υπηρεσίες.

Η τηλεφωνική γραμμή θα παρέχει σε πρώτο στάδιο δυνατότητες προγραμματισμού ραντεβού με προσωπικούς ιατρούς, Κέντρα Υγείας, διαγνωστικά κέντρα και νοσοκομεία σε διασύνδεση με την πλατφόρμα της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ).

Σε επόμενη φάση του έργου, θα παρέχονται πληροφορίες για τη λειτουργία Τοπικών Ομάδων Υγείας (ΤΟΜΥ), και Κινητών Ομάδων Υγείας (ΚΟΜΥ), εφημερεύοντα φαρμακεία και τη διαδικασία εγγραφής σε προσωπικό ιατρό.

Επιπλέον, θα προσφέρει ενημέρωση για προγράμματα πρόληψης και δημόσιας υγείας, όπως εμβολιασμούς και προληπτικές διαγνωστικές εξετάσεις.

Στο επίπεδο της δευτεροβάθμιας φροντίδας, η τηλεφωνική γραμμή θα παρέχει πληροφορίες για εφημερίες νοσοκομείων, μεταφορές ασθενών και επισκέψεις συγγενών καθώς και απογευματινά χειρουργεία.

Σχετικά με τα φαρμακεία, θα προσφέρεται πληροφόρηση για ειδικά φάρμακα, πιθανές παρενέργειες και συστάσεις, τη δυνατότητα άυλης συνταγογράφησης φαρμάκων και ραντεβού σε φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.

Η γραμμή θα λειτουργεί επίσης ως κόμβος διασύνδεσης με υπηρεσίες ψυχικής υγείας, απεξάρτησης, το Κέντρο Δηλητηριάσεων και λοιπές Υπηρεσίες, πληροφορίες για μεταμοσχεύσεις, αιμοδοσία, τηλεϊατρική σε απομακρυσμένες περιοχές ενώ θα παρέχει υποστήριξη σε ασθενείς με αναπηρίες, καθώς και προεγχειρητική και μετεγχειρητική καθοδήγηση υπό περιπτώσεις.

Θα λειτουργεί επίσης ειδική γραμμή παραπόνων και καταγγελιών με δυνατότητα διασύνδεσης με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών για Θέματα Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΚΕΠΥΚΑ).

Τέλος, το σύστημα θα καλύπτει και ειδικές κατηγορίες πληθυσμού, όπως πρόσφυγες και μετανάστες, τουρίστες και χρόνιους ασθενείς, με πληροφορίες σχετικά με δυνατότητες ιατρικής περίθαλψης στη χώρα.

Σημειώνεται ότι η διαμόρφωση των δυνατότητων της τηλεφωνικής γραμμής βασίζεται στην έρευνα και μελέτη αντίστοιχων καλών πρακτικών άλλων χωρών συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου.

Διαβάστε επίσης 

Οι μεγάλες αλλαγές που έρχονται στο ΕΣΥ – Τι ειπώθηκε στο 6ο συνέδριο του ygeiamou

Πόσοι γιατροί του ΕΣΥ εργάζονται και ιδιωτικά – Ποιες ειδικότητες έχουν ανοίξει τον δρόμο

Υπουργείο Υγείας: Πώς θα καλύψει τις χιλιάδες ελλείψεις γιατρών έως το 2027 – Τα κίνητρα για τους νέους επιστήμονες