Αποχή από τις οθόνες για ταχύτερη ανάρρωση μετά από διάσειση συστήνει στους εφήβους νέα μελέτη ερευνητών από το παιδιατρικό κέντρο Nationwide Children’s Hospital. Σύμφωνα με τα ευρήματα που δημοσιεύονται στο British Journal of Sports Medicine, κατά τον ίδιο τρόπο θα βοηθήσει η επιστροφή στο σχολείο το συντομότερο δυνατό.

«Στη μελέτη μας, ο αυξημένος χρόνος στη σχολική αίθουσα, η συμμετοχή σε εξωσχολικές δραστηριότητες και η εργασία συσχετίστηκαν με ταχύτερη υποχώρηση των συμπτωμάτων, ειδικά στους συμμετέχοντες με ηπιότερη συμπτωματολογία μετά το οξύ στάδιο» ανέφερε η Jingzhen Ginger Yang, Ph.D., MPH, κύρια ερευνήτρια στο Κέντρο Έρευνας και Πολιτικής Τραυματισμών του Ερευνητικού Ινστιτούτου Abigail Wexner στο Nationwide Children’s.

«Ωστόσο, δραστηριότητες που απαιτούσαν σημαντικό χρόνο μπροστά στην οθόνη -όπως η πλοήγηση στο διαδίκτυο ή τα video games– κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας μετά τον τραυματισμό, συνδέθηκαν με πιο αργή βελτίωση των συμπτωμάτων» πρόσθεσε.

Για την πρόσφατη έρευνα, η οποία έθεσε στο μικροσκόπιο τις αδιερεύνητες επιδράσεις της γνωστικής δραστηριότητας στην ανάρρωση από τη συχνότερη κρανιοεγκεφαλική κάκωση, οι ερευνητές συγκέντρωσαν στοιχεία από αυτοαναφορές εφήβων ηλικίας 11-17 ετών σχετικά με την ένταση και διάρκεια των καθημερινών πνευματικών δραστηριοτήτων τους μετά τη διάσειση και το αποτύπωμά της στην στη διάρκειας των συμπτωμάτων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, με την υποχώρηση των συμπτωμάτων οι έφηβοι ανέφεραν αύξηση:

  • των γνωστικών δραστηριοτήτων χαμηλής έντασης όπως ακρόαση μουσικής, ανάγνωση, παρακολούθηση τηλεόρασης και τηλεφωνικές συνομιλίες
  • στον συνολικό χρόνο (σε λεπτά) όλων των γνωστικών δραστηριοτήτων.

Τα ευρήματα αντιβαίνουν στις οδηγίες που δίνονταν έως σήμερα για την αποκατάσταση της υγείας σε εφήβους με διάσειση, σύμφωνα με τις οποίες η σωματική και πνευματική ανάπαυση είναι αναγκαίες για την ανάρρωση ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος επανατραυματισμού και η καταπόνηση των ιστών που υπέστησαν βλάβη. Πρόσφατα κλινικά και πειραματικά δεδομένα έχουν καταδείξει ότι τα θετικά αποτελέσματα αυτής της αδράνειας είναι ελάχιστα, σε αντίθεση με τις σοβαρές σωματικές, κοινωνικές και εκπαιδευτικές επιπτώσεις από την απομόνωση και απόσυρση.

«Τα παιδιά και οι έφηβοι θα πρέπει να ενθαρρύνονται να επιστρέφουν στη ρουτίνα τους και να συμμετέχουν σε δραστηριότητες όπως σχολικές ομάδες, εργασιακή απασχόληση και σχολικές εργασίες μετά από διάσειση, αλλά να λαμβάνεται υπ’ όψιν ότι για κάποιους ασθενείς, ο παρατεταμένος χρόνος σε εξωσχολικές ψηφιακές δραστηριότητες, όπως τα video-games ή το internet, μπορεί να επηρεάσει την ανάρρωση επιδεινώνοντας τα συμπτώματά τους. Συνιστούμε στους ασθενείς με διάσειση να κάνουν προσεκτική χρήση οθονών, εστιάζοντας πρώτα στις σχολικές απαιτήσεις» δήλωσε ο έτερος συγγραφέας της μελέτης Thomas Pommering, DO, Διευθυντής των κλινικών Διάσεισης του Τμήματος Αθλητιατρικής του Nationwide Children’s.

Σύμφωνα με τη μελέτη, τα παιδιά γυρνούσαν στο σχολείο μία περίπου εβδομάδα, κατά μέσο όρο, μετά τη διάσειση, με τα συμπτώματα υποχωρούν πιο αργά όσο καθυστερούσε η επιστροφή στα θρανία. Επιπλέον, η συμμετοχή σε δραστηριότητες μαθητικών συλλόγων σχετιζόταν με ταχύτερη βελτίωση των συμπτωμάτων.

«Η αυξημένη ενασχόληση με τις ενδοσχολικές δραστηριότητες κατά την πρώτη εβδομάδα μετά τη διάσειση, ειδικά για τους νέους με ηπιότερα συμπτώματα μετά την κάκωση, μπορεί να σημαίνει ότι η ανάρρωση επιταχύνεται  όταν οι έφηβοι επιστρέφουν στην κανονικότητα» συμπλήρωσε ο ερευνητής και αθλητίατρος στο Nationwide Children’s, James MacDonald.

Η σχέση μεταξύ έκτασης της γνωστικής δραστηριότητας και υποχώρησης των συμπτωμάτων μπορεί να είναι αμφίδρομη, με τη βελτίωση δεύτερων μετά τη διάσειση να οδηγεί σε αύξηση της πρώτης και αντίστροφα. Συνεπώς, καταλήγουν οι ερευνητές, ο συνεχής παράλληλος έλεγχος των συμπτωμάτων και της σχέσης τους με την πνευματική δραστηριότητα είναι ζωτικής σημασίας.

Διαβάστε επίσης: 

Αθλητικές κακώσεις: Οι έξι συχνότερες και πώς αντιμετωπίζονται

Το χτύπημα που μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια της αίσθησης της όσφρησης

Κενά μνήμης: Όταν δεν φταίει η άνοια – 8 καταστάσεις που τα προκαλούν