Σύμφωνα με μελέτες, μόλις ένας στους δέκα θα διαβάσει προσεκτικά τι λένε οι όροι και οι προϋποθέσεις πριν δώσει τη συγκατάθεσή του για την εγγραφή σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης ή την πρόσβαση σε διάφορες υπηρεσίες. Δεν θα δείξουν την ίδια ευκολία όμως και όταν ζητούμενο είναι η απόκτηση ενός ασφαλιστηρίου υγείας.

Δημοσκοπήσεις και έρευνες δείχνουν ότι η μη κατανόηση του συμβολαίου και οι δυσνόητοι ασφαλιστικοί όροι αποθαρρύνουν τους υποψηφίους από την απόκτηση ενός ασφαλιστικού προγράμματος. Τα ψιλά γράμματα του συμβολαίου και οι άγνωστοι όροι θα γίνουν εμπόδιο για μια σημαντική κίνηση προστασίας.

Πράγματι, τα ασφαλιστικά συμβόλαια ως νομικά κείμενα δεν είναι τα ευκολότερα αναγνώσματα. Αν όμως υπήρχε ένας οδηγός, ένα μικρό γλωσσάρι σε απλά ελληνικά να μας εισαγάγει στην ασφαλιστική ορολογία, τα πράγματα σίγουρα θα ήταν ευκολότερα. Θα ήταν σαν να μαθαίνουμε από την αρχή την ασφαλιστική γλώσσα, διώχνοντας τον φόβο πως μπορεί να κάνουμε μια λάθος επιλογή.

Όλα ξεκινούν από ένα Άλφα

Ασφαλιστήριο και ασφαλιστική σύμβαση, ασφάλιστρο και ασφαλιζόμενο ποσό, ατύχημα, απαλλαγή και αποζημίωση…

Το «ασφαλιστήριο» είναι το τμήμα της ασφαλιστικής σύμβασης στο οποίο περιέχονται τα εξατομικευμένα στοιχεία της όπως οι καλύψεις, οι πιθανές απαλλαγές και τα ανώτατα όρια μέχρι τα οποία παρέχεται η κάλυψη.

Η «ασφαλιστική σύμβαση» όμως είναι η «ουσία» της ασφάλισης σε έντυπη μορφή. Τίποτα δεν είναι αυτονόητο και τα πάντα πρέπει να αναγράφονται σε κάποιο μέρος της σύμβασης για να μη μένει χώρος για παρερμηνείες. Η πρόταση ασφάλισης, το ασφαλιστήριο, οι γενικοί και ειδικοί όροι είναι τα μέρη της που δεν πρέπει να λείπουν.

Το «ασφάλιστρο» είναι το ποσό που πληρώνει ο λήπτης της ασφάλισης ή/και ασφαλιζόμενος στην Εταιρία για την παρεχόμενη ασφαλιστική κάλυψη -και το «επασφάλιστρο» η προσαύξηση του ασφαλίστρου λόγω επαγγέλματος, υγείας ή άλλης ιδιαιτερότητας σε σχέση με τα τιμολογημένα.

Τα χρήματα που θα λάβετε έπειτα ως «αποζημίωση» αν επέλθει ο κίνδυνος για τον οποίο συνάψατε την ασφάλιση, είναι το «ασφαλιζόμενο ποσό». Ο κίνδυνος μπορεί να αφορά ασθένειες ή ατυχήματα, με το «ατύχημα» να ορίζεται ως κάθε περιστατικό ή συμβάν που οφείλεται σε μια αιτία αιφνίδια και βίαιη, ανεξάρτητη από τη θέληση και συμμετοχή του ασφαλισμένου ή των δικαιούχων της αποζημίωσης, το οποίο θα προκαλέσει σωματικές και όχι μόνο βλάβες σε ασφαλισμένα πρόσωπα.

Και αν επί παραδείγματι, ένα ατύχημα οδηγήσει στο νοσοκομείο, τι πληρώνει ο ασφαλισμένος; Η απάντηση βρίσκεται στον όρο «απαλλαγή». Ως απαλλαγή ή εκπιπτόμενο ποσό ορίζεται το χρηματικό ποσό που αναγράφεται στο ασφαλιστήριο και με το οποίο συμμετέχει ο ασφαλισμένος σε κάθε ζημιά. Εάν π.χ. στο νοσοκομειακό πρόγραμμα ορίζεται απαλλαγή 500 ευρώ και η νοσηλεία στοιχίζει 1.100 ευρώ, ο ασφαλισμένος πληρώνει τα 500 και η ασφαλιστική εταιρεία τα υπόλοιπα 600.

Aσφαλισμένος ή συμβαλλόμενος;

Δεν είναι λίγοι όσοι τα βρίσκουν «δύσκολα» και με τους όρους που περιγράφουν τα πρόσωπα που αφορά το ασφαλιστήριο. Ποιος είναι λοιπόν ο ασφαλισμένος και ποιος  ο λήπτης ασφάλισης ή συμβαλλόμενος;

«Ασφαλισμένος» είναι το άτομο για το οποίο συνάπτεται το ασφαλιστήριο, ενώ ασφαλισμένα μπορούν να είναι και εξαρτώμενα μέλη όπως π.χ. σύζυγος ή παιδιά. Ο «λήπτης της ασφάλισης» ή «συμβαλλόμενος» από την άλλη, είναι το πρόσωπο που συνάπτει τη σύμβαση με τον ασφαλιστή και το οποίο βαρύνεται με τις οικονομικές υποχρεώσεις. Όταν π.χ. ασφαλίζετε το μωράκι σας επιλέγοντας κάποιο συνταξιοδοτικό πρόγραμμα, προφανώς δεν θα πληρώνει εκείνο τα ασφάλιστρα. Ο λήπτης της ασφάλισης θα είναι ο γονιός και ασφαλισμένο το βρέφος.

«Δικαιούχος» τέλος είναι το πρόσωπο που έχει δικαίωμα να εισπράξει ασφαλιστική αποζημίωση. Για παράδειγμα, σε μια ασφάλισης ζωής, τα μέλη της οικογένειας είναι τις περισσότερες περιπτώσεις οι δικαιούχοι μετά την απώλεια ζωής του ασφαλισμένου.

Πώς ασφαλίζεται η υγεία

Ένα ασφαλιστικό συμβόλαιο μπορεί να αφορά καλύψεις για την υγεία μέσα από προγράμματα που καλύπτουν τη νοσοκομειακή και εξωνοσοκομειακή περίθαλψη, ειδικά προγράμματα επιδομάτων, ατυχημάτων, ανικανότητες για εργασία, σοβαρές ασθένειες κ.α.

Οι ασφαλιστικές καλύψεις παρέχονται για όσο διαρκεί η «περίοδος ασφάλισης», το συμφωνημένο δηλαδή χρονικό διάστημα που ορίζεται στο συμβόλαιο, και μέχρι το «όριο ευθύνης της εταιρείας», το ποσό μέχρι του οποίου ευθύνεται η εταιρεία να καταβάλει αποζημίωση.

Για την εκτίμηση του ασφαλιστικού κινδύνου και την έκδοση ασφαλιστηρίου, θα χρειαστεί η συμπλήρωση του ειδικού εντύπου «Πρόταση-Αίτηση Ασφάλισης» της ασφαλιστικής εταιρείας, στο οποίο ο λήπτης της ασφάλισης συμπληρώνει τα απαιτούμενα στοιχεία και πληροφορίες που ζητούνται.

Μετά την κατανόηση των παραπάνω όρων και εφόσον επιθυμείτε την απόκτηση ενός ασφαλιστηρίου, μένει να βρείτε μια ασφαλιστική εταιρεία που να αποπνέει εμπιστοσύνη και σιγουριά. Και αν έπρεπε το ασφαλιστικό γλωσσάρι να είχε ένα όνομα για αυτήν την περίπτωση, θα ήταν «ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική».

Για τη ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική η ασφάλιση είναι κάτι παραπάνω από μια απλή συναλλαγή. Είναι ο σεβασμός στην ανθρώπινη ζωή και υγεία όπως το αποδεικνύει εμπράκτως από το 1973, διευρύνοντας συνεχώς τις παρεχόμενες υπηρεσίες της για να καλύψει κάθε νέα ανάγκη και εξασφαλίζοντας ένα δίκτυο με περισσότερους από 1.400 συνεργάτες πανελλαδικά, έτοιμους να εξυπηρετήσουν όποιον νοιάζεται πραγματικά για την ευημερία τη δική του αλλά και της οικογένειάς του.

Απευθυνθείτε στον ασφαλιστικό σας σύμβουλο ή στο τηλεφωνικό κέντρο της Εταιρείας 210 9309500 και ενημερωθείτε για τα σημαντικά προγράμματα της εταιρείας για την υγεία και ζωήτις νοσοκομειακές και εξωνοσοκομειακές καλυψεις, τα πακέτα ατυχημάτων και ασθενειών καθώς και λοιπές καλύψεις για την προστασία από κινδύνους της υγείας.