Το σίγουρο είναι ότι κανείς δε μπορεί να αποτρέψει την εξέλιξη της τεχνολογίας στην  ψηφιακή εποχή ιδίως αν αυτή η εξέλιξη λειτουργεί προς όφελος του καταναλωτή. Μια τέτοια ανεδαφική προσέγγιση θα μπορούσε να την παρομοιάσει κανείς με την προσπάθεια μιας εμπορικής ένωσης πριν από μερικά χρόνια να εμποδίσει την Amazon να επεκταθεί στο διαδικτυακό εμπόριο.

Ας δούμε αρχικά πως «κύλησαν» οι τέσσερις  πρώτοι μήνες λειτουργίας της πλατφόρμας και ποια ήταν η ανταπόκριση των καταναλωτών.

 «Η ανταπόκριση του κόσμου είναι πραγματικά μεγάλη, αφού η επισκεψιμότητα στο site μας έχει ξεπεράσει τις 500.000 επισκέπτες μέσα σε μόνο 4 μήνες, κάτι που αποδεικνύει το ενδιαφέρον για την ψηφιακή ασφάλιση και την υπηρεσία που προσφέρει η COSMOTE- αναφέρει  ο  κ. Διαμαντής Μπουζάνης, επικεφαλής INSURANCE Ομίλου ΟΤΕ -Μάλιστα, το μεγάλο ποσοστό επισκεπτών από mobile devices επιβεβαιώνει την επιτυχία της απόφασης μας να υιοθετήσουμε “mobile first” στρατηγική σχεδιασμού του website μας και κατ’ επέκταση της συνολικής εμπειρίας του καταναλωτή.»

Σύμφωνα με τα στοιχεία πρωταθλήτριες αναδείχθηκαν  η ασφάλιση αυτοκινήτου και η οδική βοήθεια, ενώ ακολουθεί η ασφάλιση κατοικίας και πρωτοβάθμιας υγείας.

«Στην ασφάλιση αυτοκινήτου, που αποτελεί το πιο δημοφιλές μας πρόγραμμα, παρατηρούμε ότι σχεδόν οι μισοί ασφαλισμένοι επιλέγουν πακέτα με πρόσθετες καλύψεις πέραν των βασικών, ενώ η συντριπτική πλειονότητα επιλέγει να ολοκληρώσει την ασφάλιση πληρώνοντας ηλεκτρονικά – τονίζει ο επικεφαλής του νέου εγχειρήματος – Σε επίπεδο πωλήσεων, η γεωγραφική και η ηλικιακή κατανομή είναι αρκετά ισορροπημένη, με μεγάλο ποσοστό των πελατών μας να ανήκει στα νεανικά target groups, κάτι που υποδεικνύει την επιτυχία της στόχευσης στο digital target group των 25-45.»

Το τετράπτυχο στο οποίο επικεντρώνονται οι παροχές της  COSMOTE Insurance είναι η  ευκολία στην χρήση, η ταχύτητα,  η ακρίβεια και η ασφάλεια των συναλλαγών.

 Οι επισκέπτες του site, μέσα σε 5 λεπτά έχουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν, να επιλέξουν, να λάβουν προσωποποιημένες προτάσεις για επιπρόσθετες καλύψεις και να ολοκληρώσουν την συναλλαγή τους, λαμβάνοντας το ασφαλιστήριο στο e-mail τους. Ταυτόχρονα, η πλατφόρμα προσφέρει  υποστήριξη ( 24 ώρες, 7 ημέρες την εβδομάδα) μέσω πιστοποιημένης ομάδας τηλεφωνικά ή online.

Η ψηφιακή ασφάλιση είναι σχετικά καινούργιος χώρος στην ελληνική αγορά, με μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης  συγκριτικά με τον μέσο όρο της Ε.Ε. αφού η διείσδυση αγγίζει στις ανεπτυγμένες χώρες το 45% και στην Ελλάδα  βρίσκεται μόλις στο 10%.

Απαντώντας στα σχόλια περί αθέμιτου ανταγωνισμού που δέχτηκε η νέα πλατφόρμα  του μιντιακού και τηλεπικοινωνιακού κολοσσού, ο κ.  Μπουζάνης  επισημαίνει  ότι « Η είσοδος και η θετική πορεία μας στον κλάδο της ψηφιακής ασφάλισης, θα ενισχύσει σημαντικά τη συγκεκριμένη αγορά, καθώς δεν στοχεύουμε μόνο σε μερίδιο της υφιστάμενης, αλλά κυρίως στην περαιτέρω ανάπτυξή της.»

Το επόμενο project που θα υλοποιήσει η COSMOTE Insurance  μέσα στο 2019 είναι να εισέλθει στον κλάδο  ασφάλισης σκαφών αναψυχής.

Η είσοδος της Cosmote στην ασφαλιστική αγορά παρόλο που δεν είναι το core business της θορύβησε ιδιαίτερα τα δίκτυα των διαμεσολαβούντων κυρίως των πρακτόρων και των ασφαλιστικών συμβούλων των οποίων το εισόδημα εξαρτάται από τη διαμεσολάβηση ασφαλιστικών προϊόντων. Μάλιστα η EEAE (Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος) είχε κάνει  λόγο για αντιδεοντολογική συμπεριφορά της Cosmote.

Οι τόνοι έχουν χαμηλώσει καθώς εταιρίες και διαμεσολαβητές διαπίστωσαν προϊόντος του χρόνου ότι και ότι δε μπορεί η προσωπική επαφή με τον ασφαλιστή για μια μεγάλη μερίδα του κοινού να αντικατασταθεί με την digital ασφάλιση.

 Τα συμφέροντα Cosmote και ασφαλιστών είναι πράγματι αντίθετα;

Με ψύχραιμη ματιά ο κ. Αλέξης Κώτσαλος, εισηγητής  στο  Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών  αναφέρεται στα θετικά που θα φέρει η digital ασφάλιση, επισημαίνει ωστόσο και το ρόλο που οφείλει να παίξει το κράτος διασφαλίζοντας συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού.

«Η Cosmote  είναι αναμφίβολα προνομιούχος παίκτης.  Όμως σε μια αγορά υπασφαλισμένη με χαμηλή ασφαλιστική συνείδηση και συνεπώς με μεγάλα περιθώρια διείσδυσης του ασφαλιστικού προϊόντος- τονίζει ο κ. Κώτσαλος- η δραστηριοποίηση της Cosmote εκτιμώ ότι μπορεί να λειτουργήσει σαφώς ευεργετικά για όλους, δημιουργώντας υπεραξία που μπορεί να διανεμηθεί στη συνέχεια και σε άλλους παίκτες.  Η Cosmote έχει εκατομμύρια συνδρομητές  και έχει στο ενεργητικό της   τεράστιες επενδύσεις σε marketing και διαφήμιση. Η διείσδυση του μηνύματος σε τόσους καταναλωτές   , μπορεί να λειτουργήσει θετικά ως προς τη καλλιέργεια ασφαλιστικής συνείδησης στην αγορά.»

Ποιος είναι όμως ο ρόλος των ασφαλιστικών εταιριών αλλά και του κράτους μπροστά στα νέα δεδομένα της αγοράς ;

«Οι ασφαλιστικές εταιρίες – συνεχίζει ο κ. Κώτσαλος- που προσφέρουν τα ασφαλιστικά τους προϊόντα προς διανομή, και μάλιστα ορισμένοι με μεγάλη επιτυχία υπάρχουν και λειτουργούν ήδη εδώ και χρόνια.  Μεγάλη μερίδα των καταναλωτών μάλιστα, έχουν ήδη τοποθετηθεί στο debate προσωπικής επαφής vs απρόσωπης εξυπηρέτησης προτιμώντας σαφώς την προσωποποιημένη επαφή και εξυπηρέτηση. Για αυτό και οι περισσότερες και μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες συνέπραξαν στην κίνηση αυτή της Cosmote καθώς έκριναν ότι εάν δεν το έκαναν, θα έχαναν μερίδια αγοράς, πολυτέλεια που σήμερα λόγω του εντεινόμενου ανταγωνισμού και των περιορισμένων αποδόσεων των επενδύσεων δε διατίθεται. Οι ασφαλιστικές εταιρίες οφείλουν να εξασφαλίσουν και να διασφαλίσουν την πολυπόθητη ισορροπία και δεοντολογία στον τρόπο εξυπηρέτησης και τιμολόγησης όλων των δικτυακών διανομέων των προϊόντων τους. Το κράτος από την πλευρά του  οφείλει να ασκεί το ρόλο του αμερόληπτα και με δικαιοσύνη. Αν αυτά τα δύο ισχύσουν τότε η απειλή δεν είναι τόσο μεγάλη όσο μοιάζει για τους ασφαλιστές».