Τον… ασκό του Αιόλου άνοιξε η απόφαση μερίδας του ασφαλιστικού κλάδου να συμμετάσχει στην Black Friday, διαφημίζοντας προϊόντα με έκπτωση, η οποία σε αρκετές περιπτώσεις «άγγιζε» ακόμη και το 40% με 50%.
Πιο αναλυτικά, η Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ) με ανακοίνωσή της εκφράζει θλίψη για τον επιχειρούμενο ευτελισμό του θεσμού, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Το ασφάλιστρο, ως γνωστόν, καθορίζεται από παράγοντες που είναι πέραν και πάνω από εμπορικές και ευκαιριακές πολιτικές. Είναι αποτέλεσμα στατιστικής έρευνας και αναλογιστικής μελέτης και οφείλει να είναι ‘επαρκές’. Δεν υπόκειται σε αυξομειώσεις ανάλογα την ημέρα και την εποχή. Το ασφαλιστικό προϊόν είναι υπόσχεση για το μέλλον και δεν μπορεί να πωλείται με όρους μαζικής κατανάλωσης. Δεν είναι προϊόν που αν σου μείνει θα σε βαρύνει και πρέπει να το ξεπουλήσεις. Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), όταν θέλησε να συνεισφέρει στην ειδική οικονομική συνθήκη που δημιούργησε η συνεχιζόμενη πανδημία, επέλεξε, ορθώς κατά την κρίση μας, να προσφέρει υλική υποστήριξη και όχι να συζητήσει μείωση ασφαλίστρων».

Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, ο Νόμος ορίζει ως αθέμιτη εμπορική πρακτική την προσφορά εκπτώσεων ή ειδικών ευεργετημάτων στον τομέα της ασφάλισης. Ταυτόχρονα, ωστόσο, επιτρέπει την διαφήμιση εκπτώσεων, ωφελημάτων ή παροχών, οι οποίες, όμως, δεν ανταποκρίνονται στα ισχύοντα τιμολόγια και στους όρους των ασφαλιστικών συμβολαίων. «Εδώ βρίσκεται το κλειδί», σημειώνουν χαρακτηριστικά στο ygeiamou.gr και συνεχίζουν: «Ο παραγωγός της ασφάλισης, δηλαδή, είτε αυτός είναι η ασφαλιστική εταιρία είτε ο διαμεσολαβητής, έχει την δυνατότητα να λανσάρει ένα νέο προϊόν, με διαφορετικές καλύψεις και διαφορετική αγορά – στόχο και το οποίο να έχει άλλη τιμολόγηση. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο ενδιαφερόμενος, πριν υπογράψει την ασφαλιστική σύμβαση, θα πρέπει να αποσαφηνίσει τις καλύψεις, οι οποίες… έχουν αφαιρεθεί από το εκάστοτε πρόγραμμα, προκειμένου αυτό να διατεθεί με μειωμένη τιμή».

Έστω, λοιπόν, ότι γίνεται μία προσφορά της τάξεως του 50% σε ένα ασφαλιστικό προϊόν. Κατά την επικοινωνία με τον διανομέα της επίμαχης ασφάλισης – ανεξαρτήτως εάν πρόκειται για διαμεσολαβητή, το δίκτυο των τραπεζών ή το ίντερνετ (σ.σ. το τελευταίο, βέβαια, είναι πιθανότερο να προχωρήσει σε μία τέτοια προσφορά) – ο ενδιαφερόμενος οφείλει να ζητήσει και κατ’ επέκταση να λάβει αναλυτική ενημέρωση. Σε αυτήν συμπεριλαμβάνεται και η σύγκριση με αντίστοιχα προγράμματα της εταιρίας, προκειμένου να κατανοήσει σε ποιο ακριβώς σημείο συνίσταται η έκπτωση. «Έχοντας όλα τα δεδομένα είναι πλέον στην διακριτική του ευχέρεια εάν θα προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης ή θα επιλέξει ένα διαφορετικό – πιθανότατα πιο ακριβό – πρόγραμμα που, όμως, θα καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες του», τονίζουν οι ίδιες πηγές.

Διαβάστε ακόμη

Γυμνάζεστε; Δείτε τις… εκπτώσεις που σας εξασφαλίζει το ασφαλιστήριο συμβόλαιό σας