homescreen

Οκτώ κινήσεις – κλειδί για υγιές πεπτικό σύστημα

Οκτώ κινήσεις – κλειδί για υγιές πεπτικό σύστημα


Νίκη Ψάλτη

Ποιες είναι οι βασικές κινήσεις που διασφαλίζουν την υγεία και εύρυθμη λειτουργία του πεπτικού συστήματος

Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή αποτελεί βασικό παράγοντα  που διασφαλίζει την υγεία και εύρυθμη λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Ας δούμε με τη βοήθεια των ειδικών, ποιοι είναι οι βασικοί κανόνες που διασφαλίζουν την υγεία του πεπτικού συστήματος.

Τροφές φυτικής προέλευσης

Το έντερο «αγαπά» τις φυτικές τροφές, οπότε επιλέγετε φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως, αλλά και ψάρι, πουλερικά, ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς και ημίπαχα γαλακτοκομικά προιόντα.

Αποφύγετε τα πολλά καρυκεύματα αν έχετε διαπιστώσει ότι σας προκαλούν ερεθισμό στο στομάχι. Το ίδιο μπορεί να συμβαίνει και με τη σοκολάτα, το αλκοόλ, τα πικάντικα τρόφιμα, αλλά και όξινα ή πλούσια σε λίπος. Ερεθιστικά επίσης μπορει να είναι τα ροφήματα όπως ο καφές, το τσάι, τα ροφήματα με μέντα ή δυόσμο, αλλά και τα προϊόντα ντομάτας. Εάν διαπιστώσετε τι είναι αυτό που σας ενοχλεί περισσότερο (μια και δεν ενοχλούνται όλοι στον ίδιο βαθμό με τα ίδια τρόφιμα) φροντίστε να το περιορίσετε.

Τρώτε χωρίς βιασύνη

Σημασία έχει τόσο το τι τρώμε, αλλά και ο τρόπος που το καταναλώνουμε. Γι’ αυτό μην τρώτε βιαστικά και φροντίστε να τρώτε σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέτριες ποσότητες φαγητού.

Ρυθμίστε το βάρος σας

Οι γαστρεντερολόγοι υπενθυμίζουν ότι  μπορεί τα πεπτικά προβλήματα να εκδηλώνονται ανεξαρτήτως σωματικού βάρους, ωστόσο είναι γεγονός ότι ορισμένα εξ αυτών όπως η  γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, το φούσκωμα, ακόμη και η δυσκοιλιότητα είναι πιο συχνά σε ανθρώπους με περιττά κιλά. Συνεπώς η απώλεια βάρους μπορεί να αμβλύνει αυτά τα προβλήματα.

Ασκηθείτε

Η συστηματική άσκηση αποτελεί βάλσαμο για την υγεία συμπεριλαμβανομένης και της υγείας του πεπτικού συστήματος.

No stress

Το πεπτικό σύστημα είναι πολύ ευαίσθητο στο στρες, το οποίο αυξάνει την παραγωγή γαστρικών οξέων και επιβραδύνει την πέψη. Οποιοδήποτε πεπτικό πρόβλημα σας ταλαιπωρεί γίνεται εντονότερο σε καταστάσεις στρες. Η ήπια άσκηση, ο διαλογισμός, το διάβασμα και η μουσική ηρεμούν και καταπραύνουν το στρες.

Κόψτε το τσιγάρο

Το κάπνισμα προκαλεί φθορές στην εσωτερικη προστατευτική επένδυση του στομάχου – το βλεννογόνο – καθιστώντας το πιο επιρρεπές στη γαστρίτιδα. Επίσης το κάπνισμα διεγείρει την παραγωγή γαστρικού οξέος, γεγονός που καθυστερεί την επούλωση του έλκους.

Με μέτρο τα παυσίπονα

Ττα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη παυσίπονα διευκολύνουν τη ζωή μας, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε περιπτώσεις παρατεταμένης χρήσης ελλοχεύει ο κίνδυνος φλεγμονής του στομάχου ή επιδείνωσης ενός υπάρχοντα ερεθισμού.

Κοιμόματε με ελαφρύ στομάχι

Φροντίστε να έχετε φάει το τελευταίο σας γεύμα τουλάχιστον δύο ώρες πριν κοιμηθείτε.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι σε περίπτωση επίμονων πεπτικών ενοχλήσεων που διαρκούν περισσότερο από μερικές μέρες, είναι απαραίτητο να αποταθείτε στο γιατρό σας.

Διαβάστε επίσης

Έντερο – Δυσκοιλιότητα: Τι να πίνουμε κάθε πρωί για να λειτουργεί εύρυθμα

Καρκίνος Παχέος Εντέρου: Το νερό που μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο νόσου

Σας αρέσει το ξινολάχανο και το τουρσί; Δείτε πόσο «κερδισμένο» είναι το έντερό σας

 


Best of Network


Απόρρητο Απόρρητο