homescreen

Αγορά ασφάλισης από άλλη χώρα της ΕΕ: 10 SOS σημεία που πρέπει να γνωρίζετε

Αγορά ασφάλισης από άλλη χώρα της ΕΕ: 10 SOS σημεία που πρέπει να γνωρίζετε


Μάριος Οικονόμου

Πολλοί αναζητούν το ιδανικό ασφαλιστικό προϊόν στην ευρύτερη αγορά της Ευρώπης. Δείτε ποια είναι τα κομβικά σημεία που πρέπει να ελέγξετε για να καταλήξετε στη σωστή αγορά

Την ευκαιρία να αναζητήσουν το ιδανικό ασφαλιστικό προϊόν και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) έχουν οι πολίτες της μεγάλης ευρωπαϊκής οικογένειας. Καθώς η Ένωση επιτρέπει στις ασφαλιστικές εταιρείες να πωλούν τις υπηρεσίες και προϊόντα τους εντός της επικράτειάς της άμεσα, με την εγκατάστασή τους σε άλλα κράτη, είτε διασυνοριακά όπως μέσω ιστοσελίδων ή διαμεσολαβητών, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ανατρέξουν στην ευρύτερη ευρωπαϊκή αγορα για ασφάλειες ζωής, αυτοκινήτου, κατοικίας, συνταξιοδοτικά προγράμματα κ.α.

Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να αποκτήσει το προϊόν που επιθυμεί είτε από την ασφαλιστική εταιρεία απευθείας είτε διαμέσου ασφαλιστικών διαμεσολαβητών όπως ασφαλιστικοί πράκτορες και μεσίτες ασφαλίσεων​​ και αντασφαλίσεων, αεροπορικές εταιρείες, ταξιδιωτικά γραφεία και ή άλλες εμπορικές επιχειρήσεις.

Τα 10 σημεία SOS της σωστής αγοράς

Όπως επισημαίνει ο επίσημος ιστότοπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και έμπειρα στελέχη του ασφαλιστικού κλάδου, πριν τη σύναψη οποιουδήποτε ασφαλιστικού συμβολαίου, ο υποψήφιος προς ασφάλιση θα πρέπει να ζητήσει από τον πωλητή συγκεκριμένες πληροφορίες για δέκα βασικά σημεία/κανόνες σχετικά με το προϊόν που σκοπεύει να αγοράσει.

Ειδικότερα, είναι σημαντικό να αποκτήσετε το «έγγραφο πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν», ένα τυποποιημένο έγγραφο με λεπτομερή περιγραφή του προϊόντος ώστε να έχετε πλήρη εικόνα του ασφαλιστηρίου που επιθυμείτε να αποκτήσετε και να μπορέσετε να προβείτε στη σύγκριση με αντίστοιχα προϊόντα και υπηρεσίες από άλλες εταιρείες προς μεγαλύτερο συμφέρον σας.

Το έγγραφο δεν πρέπει να υπερβαίνει τις δύο σελίδες A4 και να αναγράφει περιεκτικά, με ακρίβεια και σαφήνεια πληροφορίες σχετικά με:

  • το όνομα του ασφαλιστικού προϊόντος και της εταιρείας-παρόχου
  • το είδος ασφάλισης
  • τις καλύψεις και τις εξαιρέσεις
  • τυχόν περιορισμούς αναφορικά με την κάλυψη
  • υποχρεώσεις του ασφαλισμένου
  • τον χρόνο και τρόπο καταβολής των ασφαλίστρων
  • την έναρξη και λήξη της κάλυψης
  • τον τρόπο ακύρωσης του ασφαλιστηρίου

(Σημειώνεται ότι τα παραπάνω δεν αφορούν προγράμματα για ασφάλεια ζωής.)

Πέραν του εγγράφου, τον οδηγό με τις απαραίτητες κινήσεις για τη σωστή εξασφάλιση ενός ασφαλιστικού προϊόντος από άλλη χώρα και πριν τη σύναψη του συμβολαίου, συμπληρώνουν:

  • η πλήρης ενημέρωση για τις πηγές από όπου ο ασφαλισμένος μπορεί να αντλήσει πληροφορίες (διαθέσιμες υποχρεωτικά στο διαδίκτυο, σε ψηφιακά ή έγχαρτα έγγραφα)
  • η αξίωση γνωστοποίησης της ιδιότητας του προσώπου ή της εταιρείας που πωλεί το προϊόν, αν δηλαδή πρόκειται για πράκτορα ή μεσίτη και αν έχει σχέση με την ασφαλιστική εταιρεία που διαθέτει το προϊόν. Επί παραδείγματι, θα πρέπει να γνωρίζετε την περίπτωση που λαμβάνει προμήθεια από την εταιρεία για την πώληση των προγραμμάτων της.

 

Διαβάστε επίσης

Αποταμιευτικό πλάνο: Πώς θα αναπληρώσετε το εισόδημα μετά τη σύνταξη

Ξεχάσατε να πληρώσετε τη δόση των ασφαλίστρων: Και τώρα τι γίνεται;

Επενδυτικά προϊόντα Unit Linked: Ποιες οι καλύψεις τους και πότε συμφέρουν



Απόρρητο Απόρρητο