Στην «τσιμπίδα» του κράτους κινδυνεύουν να πιαστούν οι οδηγοί που είτε δεν έχουν ασφαλίσει το όχημά τους είτε …παρέλειψαν να το περάσουν ΚΤΕΟ ή να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας.

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τον εκσυγχρονισμό του Κτηματολογίου που έχει τεθεί σε διαβούλευση, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης προχωρά στη δημιουργία δύο νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, οι οποίες θα παρέχουν -τόσο στον οδηγό, όσοι και στο κράτος- σε πραγματικό χρόνο πρόσβαση σε βασικές πληροφορίες όσον αφορά στα οχήματα, όπως στα βασικά στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, στην εξόφληση των τελών κυκλοφορίας, στον τεχνικό έλεγχο και στην ασφάλιση του οχήματος.

Πιο αναλυτικά, μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας «myAuto» οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν πρόσβαση, σε πραγματικό χρόνο, σε πληροφορίες που αφορούν στο όχημά τους και σχετίζονται, ιδίως, με:

  • την ημερομηνία έκδοσης και ανάκλησης της άδειας κυκλοφορίας και τα λοιπά βασικά στοιχεία αυτής,
  • την ημερομηνία καταβολής τελών κυκλοφορίας,
  • την περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης σε ισχύ και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων,
  • το ιστορικό Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό εάν το όχημα εισήχθη μεταχειρισμένο, με βάση τις διελεύσεις και τα διανυθέντα χιλιόμετρα,
  • τον τύπο και το μοντέλο του οχήματος,
  • τη θέση του οχήματος σε προσωρινή ακινησία,
  • τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος και
  • την ένταξή του στο Μητρώο Κλεμμένων Οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας.

Στις ίδιες πληροφορίες έχουν πρόσβαση και τα όργανα ελέγχου οχημάτων, τα οποία, άλλωστε, είναι και αρμόδια να επιβάλλουν πρόστιμα, μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας «Audit-Car».

«Για τον σκοπό αυτό, οι ανωτέρω ψηφιακές υπηρεσίες διασυνδέονται με πληροφοριακά συστήματα των φορέων του δημοσίου τομέα και ιδίως του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), της Ελληνικής Αστυνομίας και του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων», τονίζεται χαρακτηριστικά.

Το ζήτημα των ανασφάλιστων έχει απασχολήσει πολλάκις τους εμπλεκόμενους φορείς, με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) να υπενθυμίζει πως σε βάρος των παρανομούντων οδηγών -ιδιοκτητών και κατόχων- που θέτουν σε κυκλοφορία ή οδηγούν ανασφάλιστο όχημα, προβλέπεται η επιβολή αυστηρότατων κυρώσεων, όπως:

  • Αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού για έξι μήνες.
  • Αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας μετά των κρατικών πινακίδων του οχήματος για έξι μήνες και επί εμπλοκής του οχήματος σε ατύχημα για δύο χρόνια.
  • Χρηματικό πρόστιμο στον κύριο ή κάτοχο του οχήματος και στον οδηγό αυτού, υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, ίσο με 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

Διαβάστε επίσης

Ασφάλιση μόνο για ατύχημα: Τι πρέπει να προσέξετε

Είναι «πεταμένα λεφτά» – Και άλλοι πέντε μύθοι για την ιδιωτική ασφάλιση

Νομική Προστασία: Η ασφάλιση που φέρνει ένα δικηγόρο στο πλευρό μας