Στο… DNA τους φέρεται να έχουν οι ασφαλιστικές εταιρίες την προστασία των δεδομένων των ασφαλισμένων τους, συμβαδίζοντας τα τελευταία δύο χρόνια με τον κανονισμό GDPR (Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων, γνωστός και ως General Data Protection Regulation ή GDPR).

«Η ανάγκη συμμόρφωσης είναι ακόμη πιο έντονη για τις εταιρείες που επενδύουν στις ψηφιακές καινοτομίες και στον ψηφιακό μετασχηματισμό, με στόχο τον λειτουργικό εκσυγχρονισμό. Θα δούμε πολύ σύντομα στο περιβάλλον των ασφαλιστικών εταιριών τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη ή η ρομποτική αυτοματοποίηση διεργασιών, οι οποίες θα συνεισφέρουν στον τομέα του underwriting, στην εξυπηρέτηση των πελατών, αλλά και στην ανίχνευση της ασφαλιστικής απάτης. Άρα, θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε και να σταθμίσουμε σε αυτές τις περιπτώσεις πως μπορούμε να προστατεύσουμε τα προσωπικά δεδομένα», τόνισε η υπεύθυνη Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων της Interamerican, κυρία Νίκα Φάκου, στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), για να προσθέσει: «Εκτός από την καλπάζουσα τεχνολογία οι επιχειρήσεις έχουν να αντιμετωπίσουν και τους σύγχρονους τρόπους εργασίας που ενθαρρύνουν τις καινοτόμες ιδέες, με την προσδοκία, μάλιστα, να υλοποιούνται με πολύ ταχύτερους ρυθμούς απ’ ό, τι οι ίδιες ιδέες θα υλοποιούνταν στο παρελθόν. Γίνεται αντιληπτό, λοιπόν, πόσο σημαντικό είναι για μία ασφαλιστική επιχείρηση να προστατεύει τα δεδομένα, τα οποία διαχειρίζεται».

Όπως είχε τονίσει σε προηγούμενο σχετικό δημοσίευμα το ygeiamou, οι ασφαλισμένοι δικαιούνται να έχουν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα που τηρεί, διαθέτει και επεξεργάζεται η εκάστοτε ασφαλιστική εταιρία, ζητώντας την διόρθωση ανακριβών ή ανεπίκαιρων δεδομένων που τους αφορούν ή ακόμη και την διαγραφή αυτών από τα αρχεία εφόσον η επεξεργασία τους δεν είναι απαραίτητη για την επιδίωξη των σκοπών, για τους οποίους έχουν συλλεγεί. Υπενθυμίζεται πως τα δεδομένα που δύναται να συλλέγει μία εταιρία είναι τα εξής:

1. Ταυτοποίησης: π.χ. όνομα, επώνυμο, ημερομηνία γέννησης, αριθμό αστυνομικής ταυτότητας/ διαβατηρίου, ΑΜΚΑ, ΑΦΜ.
2. Επικοινωνίας: π.χ. διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου/αλληλογραφίας, αριθμοί τηλεφώνου/φαξ. «Ο ασφαλισμένος οφείλει να γνωστοποιεί άμεσα και έγκαιρα στην ασφαλιστική εταιρία κάθε αλλαγή στη διεύθυνση της κατοικίας ή στη διεύθυνση επικοινωνίας/αλληλογραφίας που έχει δηλώσει. Η γνωστοποίηση αυτή κρίνεται απαραίτητη, καθώς με αυτόν τον τρόπο βοηθά, ώστε να διατηρηθεί η επικοινωνία με τον ασφαλισμένο», τονίζεται χαρακτηριστικά σε ασφαλιστήριο συμβόλαιο που είναι σήμερα σε ισχύ.
3. Πληρωμής: π.χ. τραπεζικοί λογαριασμοί, χρεωστικές/πιστωτικές και λοιπές τραπεζικές κάρτες.
4. Ασφάλισης: Δεδομένα απαραίτητα για τη σύναψη και διαχείριση της ασφαλιστικής σύμβασης, (π.χ. σε σχέση με την οικονομική/περιουσιακή κατάσταση, υγείας, δεδομένα για οδηγική συμπεριφορά (driving history), περιστατικά τροχαίου ατυχήματος, δεδομένα εργασιακά/επαγγελματικής δραστηριότητας).
5. Διακανονισμού: Δεδομένα απαραίτητα για τη διαχείριση των ασφαλιστικών περιπτώσεων που δηλώνονται, τα οποία δύνανται να εμπεριέχονται στην αίτηση ασφάλισης, δήλωση ζημίας, αίτηση αποζημίωσης και σε συνοδευτικά αυτών έγγραφα/δικαιολογητικά.

Διαβάστε επίσης 

Τα προσωπικά δεδομένα που πρέπει να αποκαλύψετε για να ασφαλιστείτε

Τα βασικά «συστατικά» μιας ασφαλιστικής σύμβασης: Ενημερωθείτε για να μην μπερδευτείτε