«Κάθε απατηλή ασφαλιστική αξίωση λειτουργεί σε βάρος της κοινωνίας των ασφαλισμένων προσώπων, καθώς εξαντλεί τα κεφάλαια που καταβάλλονται από τους καλόπιστους και έντιμους ασφαλισμένους, οδηγώντας σε υψηλότερα ασφάλιστρα», τονίζει χαρακτηριστικά η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) και συνεχίζει: «Η ασφαλιστική απάτη αναγνωρίζεται σήμερα διεθνώς ως ένα από τα πλέον σοβαρά και πολύπλοκα ζητήματα, τα οποία οφείλει να αντιμετωπίσει η ασφαλιστική βιομηχανία».

Προκειμένου, λοιπόν, να μπει φρένο σε τέτοια φαινόμενα, η Ένωση αποφάσισε να υιοθετήσει ένα πολυδιάστατο Πλάνο Δράσεων, το οποίο διακρίνεται σε τρεις χρονικές φάσεις:

Η 1η φάση (βραχυπρόθεσμου σχεδιασμού) περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τις ακόλουθες δράσεις που θα αναληφθούν κατά τα πρώτα δύο έτη υλοποίησης του πλάνου:

  • Επέκταση της συλλογής στατιστικών στοιχείων για τα θέματα της απάτης και σε άλλους κλάδους ασφάλισης, πέραν του κλάδου αυτοκινήτων και συλλογή σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές της αγοράς, στην περίπτωση της υγείας, για παράδειγμα, υπάρχουν δύο πηγές προέλευσης της ασφαλιστικής απάτης: α) από τους παρόχους υπηρεσιών – νοσοκομεία και ιατρούς – που ενδέχεται να κοστολογήσουν με υπερβολικές τιμές θεραπεία ή φάρμακο, να χρεώσουν για τις ιατρικές υπηρεσίες που δεν εκτελούνται πραγματικά ή να παρουσιάσουν ως ξεχωριστή θεραπεία κάθε στάδιο μιας ιατρικής διαδικασίας και β) από τους ασφαλισμένους, οι οποίοι ενδέχεται να μην δώσουν πραγματικά στοιχεία για την κατάσταση της υγείας τους κατά την αίτηση είτε κατά την αποζημίωση, υποβάλλοντας στοιχεία για ιατρικές πράξεις διαφορετικές από αυτές που πραγματοποιήθηκαν και δεν καλύπτονται.
  • Ενεργοποίηση της συλλογής των νέων δεδομένων που αφορούν στην ασφαλιστική απάτη και τα οποία έχουν περιληφθεί στην πρόσφατα υπογραφείσα Σύμβαση Άδειας Χρήσης του Αρχείου ΥΣΑΕ.
  • Εμπλουτισμός πλατφόρμας Αρχείου Αυτοκινήτων Υ.Σ.Α.Ε. με δείκτες early warnings/alarms.

Η 2η φάση (μεσοπρόθεσμου σχεδιασμού) περιλαμβάνει σειρά δράσεων, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν τα επόμενα δύο χρόνια από την έναρξη υλοποίησης του πλάνου, όπως:

  • Eντατικοποίηση των προσπαθειών επικοινωνίας της ΕΑΕΕ με την Ελληνική Αστυνομία, με σκοπό τη σύναψη συνεργασίας για την αντιμετώπιση της ασφαλιστικής απάτης και ιδίως τη δημιουργία ενός ασφαλούς καναλιού επικοινωνίας των αστυνομικών δυνάμεων με τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις μέσω της ΕΑΕΕ, κατά τα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών αγορών.

Η 3η φάση (μακροπρόθεσμου σχεδιασμού) περιλαμβάνει τις πρωτοβουλίες που θα αναληφθούν από την ΕΑΕΕ μετά τα πρώτα τέσσερα χρόνια από την έναρξη υλοποίησης του πλάνου δράσης, οι οποίες, μεταξύ άλλων, είναι οι εξής:

  • Η ΕΑΕΕ θα εξετάσει τη δυνατότητα δημιουργίας κοινής βάσης δεδομένων ζημιών και για άλλους κλάδους ασφάλισης ζημιών (π.χ. περιουσίας, αστικής ευθύνης κ.λπ.), πέραν του κλάδου αυτοκινήτων, η οποία θα έχει τη μορφή white list.

Διαβάστε επίσης

Το ασφαλιστικό προϊόν που προτίμησαν οι Έλληνες εν μέσω πανδημίας

Ιδιωτική Σύνταξη: Γιατί σας συμφέρει να έχετε έναν προσωπικό «κουμπαρά»

Τροχαίο ατύχημα: Γιατί είναι σημαντικό να έχετε κάνει ασφάλεια προσωπικού ατυχήματος