homescreen

Ξηροφθαλμία: Η απρόσμενη αλλά αποτελεσματική λύση για τον κνησμό και τον ερεθισμό

Ξηροφθαλμία: Η απρόσμενη αλλά αποτελεσματική λύση για τον κνησμό και τον ερεθισμό


ygeiamou.gr team

Στα πολλαπλά οφέλη της γυμναστικής στάθηκαν για μία ακόμα φορά οι επιστήμονες. Θα εκπλαγείτε αν δείτε ότι η άσκηση φαίνεται να είναι αποτελεσματικό αντίδοτο και στην ξηροφθαλμία!

Στην ανακάλυψη μιας ακόμη λύσης για την αντιμετώπιση της ξηροφθαλμίας προχώρησε ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Waterloo. Όπως τόνισαν οι ειδικοί, η ανακάλυψη αυτή ήρθε όταν διαπιστώθηκε σημαντική αύξηση της έκκρισης δακρύων και της σταθερότητας του δακρυϊκού φιλμ στους ανθρώπους που προηγουμένως γυμνάστηκαν.

Όπως εξήγησαν οι ειδικοί, κάθε φορά που ανοιγοκλείνουμε τα μάτια μας, μια δακρυική στοιβάδα (δακρυικό «φιλμ») επικαλύπτει την επιφάνεια των ματιών κάνοντας την λεία και καθαρή. Χωρίς τη στοιβάδα αυτή των δακρύων δεν θα ήταν δυνατή η διαυγής όραση. Το «δακρυικό φιλμ» αποτελείται από τρεις διαφορετικές στοιβάδες: λιπαρή, υδατοειδή και βλεννώδη στοιβάδα.

Η συνεργιστική δράση των τριών στοιβάδων ενυδατώνουν την οφθαλμική επιφάνεια και προστατεύουν από τυχόν λοιμώξεις που μπορεί να προκληθούν αν ένα σκουπιδάκι μπει στο μάτι μας ή λόγω της σκόνης και της βρωμιάς. Όταν κάποιο από τα τμήματα αυτά γίνει ασταθές τότε παρουσιάζεται ξηροφθαλμία με συμπτώματα κνησμού και αίσθηση τσιμπήματος.

«Με τόσες δραστηριότητες να γίνονται μπροστά από τις οθόνες του υπολογιστή, οι περιπτώσεις ξηροφθαλμίας γίνονται ολοένα και πιο συχνές» τόνισε ο Heinz Otcher, υποψήφιος διδάκτωρ στην επιστήμη της όρασης στο Waterloo.

Σχετικά με την έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Experimental Eye Research journal, οι 52 συμμετέχοντες σε αυτή, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες που αποτελούνταν από αθλητές η μία και από μη αθλητές η δεύτερη. Οι συμμετέχοντες στην πρώτη ομάδα ασκούνταν τουλάχιστον πέντε φορές την εβδομάδα ενώ οι υπόλοιποι το πολύ μία φορά την εβδομάδα. Για να μπορέσουν να έχουν μάλιστα άμεσα αποτελέσματα, οι ερευνητές πραγματοποίησαν εξετάσεις όρασης στους συμμετέχοντες πέντε λεπτά πριν και πέντε λεπτά μετά την άσκηση, για να αξιολογηθούν η έκκριση δακρύων και ο χρόνος διάσπασης των δακρύων.

«Ενώ οι συμμετέχοντες στην ομάδα αθλητών έδειξαν μεγαλύτερη αύξηση στην ποσότητα δακρύων», όπως τόνισε ο Otcher «τελικά όλοι οι συμμετέχοντες βίωσαν μία σημαντική αύξηση στην ποσότητα των δακρύων  και στην ποιότητα του δακρυϊκού φιλμ».

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η άσκηση μπορεί να επωφελήσει όχι μόνο την γενικότερη υγεία του οργανισμού αλλά και ειδικότερα την υγεία των ματιών. Μήπως λοιπόν ήρθε η ώρα μαζί με τις οφθαλμικές σταγόνες που υγραίνουν τα μάτια να αγκαλιάσουμε και τα οφέλη της άσκησης;

Διαβάστε επίσης:

«Έξυπνοι» φακοί επαφής αποτρέπουν την ξηρότητα των ματιών

Η ανοιξιάτικη αλλεργία που ταλαιπωρεί τα μάτια: Πώς θα ανακουφιστείτε

Μάτια: Δώστε τους τη φροντίδα που τους αξίζει

 

 



Απόρρητο Απόρρητο