homescreen

Πανδημία: «Aφύπνισε» την ασφαλιστική μας κουλτούρα – Ποια προιόντα προτιμήσαμε

Πανδημία: «Aφύπνισε» την ασφαλιστική μας κουλτούρα – Ποια προιόντα προτιμήσαμε


Αγγελική Βελεσιώτη

Αυξήθηκαν όσοι κατά τη διάρκεια της πανδημίας αγόρασαν ασφαλιστικά προιόντα συγκριτικά με πριν την εμφάνιση του νέου κορωνοϊού. Δείτε ποια προιόντα ήρθαν στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων

Την ασφαλιστική κουλτούρα των Ελλήνων φαίνεται πως «αφύπνισε» η πανδημία, αν και το ποσοστό εκείνων που έχουν μία ιδιωτική ασφάλιση στην χώρα μας εξακολουθεί να υπολείπεται σημαντικά έναντι των υπόλοιπων Ευρωπαίων.

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα που διενήργησε η Pulse RC σε συνεργασία και για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητήριου Αθηνών (ΕΕΑ), το 6% των συμμετεχόντων δήλωσε πως την περίοδο της πανδημίας αγόρασε περισσότερο εν συγκρίσει με πριν από την εμφάνιση του νέου κορωνοϊού γενικά ασφάλειες και ασφαλιστικά προγράμματα, με το 34% να απαντά το ίδιο. Στον αντίποδα, σχεδόν οι μισοί παραδέχτηκαν πως οι αγορές τους προς αυτή την κατεύθυνση ήταν λιγότερες το επίμαχο διάστημα, γεγονός που αποδίδεται και στην χαμηλή αποταμιευτική δυνατότητα. Από την ίδια έρευνα, άλλωστε, εξάγεται το συμπέρασμα πως την περίοδο της πανδημίας οι Έλληνες αποταμίευσαν λιγότερα χρήματα σε ποσοστό 41%, έναντι 31% το ίδιο και 21% περισσότερο. Με βάση εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς δε, το ποσοστό των Ελλήνων που έχουν μία ιδιωτική ασφάλιση κυμαίνεται μεταξύ 15% και 16%. Πρόκειται, δηλαδή, για περίπου 1,5 εκατομμύριο.

Τα προϊόντα unit linked ήταν αυτά που πήραν… κεφάλι το επίμαχο διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), το 11μηνο του 2020 η παραγωγή του κλάδου ζωής κατέγραψε πτώση 9,7%. Σε αντίθεση, όμως, με τα κλασσικά προϊόντα ζωής που υπέστησαν μείωση 18,5% – στο 1,105 δισ. ευρώ – τα προϊόντα συνδεδεμένα με επενδύσεις ενισχύθηκαν κατά 51,7%, στα περίπου 352,4 εκατ. ευρώ.  Όπως έχει γράψει το ygeiamou, τα επίμαχα προϊόντα πέρα από το ασφαλιστικό φέρουν και το επενδυτικό μέρος, με το τελευταίο να καθορίζεται κατόπιν επιλογής του ασφαλισμένου, ενώ οι παροχές του, δηλαδή οι εξαγορές και το κεφάλαιο λήξης, δεν είναι εγγυημένες. Για την επένδυση των ασφαλίστρων μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε παραδοσιακά αμοιβαία κεφάλαια, τα οποία απευθύνονται στο ευρύ επενδυτικό κοινό, είτε αμοιβαία κεφάλαια τα οποία δημιουργούνται από την ασφαλιστική εταιρία αποκλειστικά για τους ασφαλισμένους που έχουν στην κατοχή τους ασφαλιστήριο συμβόλαιο συνδεδεμένο με επενδύσεις. Κατά βάση, τα αμοιβαία κεφάλαια που προσφέρονται έχουν προφίλ μεσαίου κινδύνου και εξασφαλίζουν ευρεία διασπορά σε πολλές κατηγορίες, ενώ η επένδυση σε βάθος χρόνου διασφαλίζουν τα χρήματα από τις διακυμάνσεις των αγορών. Όσον αφορά στην εξαγορά τους, η διαδικασία είναι κάπως πιο περίπλοκη εν συγκρίσει με τα κλασικά αποταμιευτικά προγράμματα. Οι παράμετροι, λοιπόν, που πρέπει να σκεφτεί κάποιος πριν «σπάσει» ένα unit linked πρόγραμμα είναι α) το σημείο, που βρίσκεται το επίμαχο διάστημα η αποτίμηση των επενδύσεών του και β) τα πέναλτι, μιας και τα περισσότερα μέχρι και μία δεκαετία έχουν σημαντικές ποινές».

Διαβάστε επίσης

Ασφάλιστρα: Επτά παράγοντες που επηρεάζουν την αύξησή τους

Ασφαλιστική αποζημίωση: Πώς οι κληρονόμοι θα γλυτώσουν τις φορολογικές επιβαρύνσεις

Πανδημία – Ασφαλιστικά προϊόντα: Τα νέα δεδομένα της ηλεκτρονικής πώλησης



Απόρρητο Απόρρητο